توضیحات مدیرکل آموزش‌وپرورش اصفهان در مورد اتفاقات اخیر در مدارس مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: تدابیر لازم در خصوص توصیه‌های بهداشتی، پزشکی و ایمنی به مدارس ارائه شده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، محمدرضا ابراهیمی امروز در یک برنامه رادیویی اصفهان، اظهار کرد: در آذرماه امسال در یکی از استان‌های […]

توضیحات مدیرکل آموزش‌وپرورش اصفهان در مورد اتفاقات اخیر در مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: تدابیر لازم در خصوص توصیه‌های بهداشتی، پزشکی و ایمنی به مدارس ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، محمدرضا ابراهیمی امروز در یک برنامه رادیویی اصفهان، اظهار کرد: در آذرماه امسال در یکی از استان‌های کشور مواردی مشاهده شد که عنوان آن مسمومیت گذاشته شد و به بعضی از استان‌ها کشیده شد.

وی ادامه داد: در استان اصفهان در روزهای اخیر چند مورد بوده که نسبت به استان‌های دیگر کمتر است و ارتباطی به‌عنوان مسمومیت نداشته و در دو تا از مدارس با شیطنت دانش‌آموز اسپری فلفل زده شد که سوزش چشم و مشکلات تنفسی ایجاد که بلافاصله رفع شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: در یکی از مدارس و در بیرون از مدرسه آتش‌سوزی اتفاق افتاده و ماده‌ای روی آن انداخته شده که این بحث کمی به مدرسه کشیده شده است.

وی تصریح کرد: برای اینکه مسمومیت یا آسیب یا عنوانی دیگری برای این موارد انتخاب شود با توجه به اینکه متخصص در این حوزه نیستیم به علوم پزشکی واگذار کرده‌ایم.

ابراهیمی با بیان اینکه معلمان به‌اندازه‌ای که با دانش‌آموزان ارتباط دارند با فرزندان خودشان ارتباط نداشته باشند، تأکید کرد: آنچه برای ما اهمیت دارد این است که خانواده‌ها بدانند فرزندان آنها هم مانند فرزندان خودمان و نزد ما امانت هستند و تلاشمان بر این است که مشکلاتی برای دانش‌آموزان عزیزمان به وجود نیاید.

وی با اشاره به اینکه سعی ما بر این است که امانت‌داران خوبی برای والدین باشیم، گفت: توصیه‌های مختلفی به مدیران مدرس شده است که امنیت روحی و روانی خانواده‌ها دچار مشکل نشود؛ دشمن تلاش می‌کند ناامنی روحی و روانی در جامعه القا شود و تلاش ما بر این است تا احساس امنیت از جامعه سلب نشود.

مدیرکل آموزش و پرورش گفت: تدابیر لازم در خصوص توصیه‌های بهداشتی، پزشکی و ایمنی ارائه شده و جلسات مختلفی برگزار در این باره شده است.

وی ادامه داد: یک میلیون دانش‌آموز در استان اصفهان داریم و در دو سه مدرسه ما و هر مدرسه ۱۰ تا ۲۰ نفر دچار مشکلات خفیف مقطعی شدند و البته یک نفر هم برای ما بسیار مهم است.

ابراهیمی تصریح کرد: اکنون مدارس روال عادی خود را می‌گذراند و جشن‌های مختلفی را در مدارس داریم و بیش از ۱۴۰۰ جشن به مناسبت میلاد امام‌زمان (عج) در حال انجام است و توصیه مؤکد به همکاری خانواده‌ها و مدارس است.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری دو نهاد خانواده و مدرسه هیچ امری نمی‌تواند مانع تحصیل و تربیت دانش‌آموزان شود؛ خانواده‌ها، دانش‌آموزان را به حضور در مدارس توصیه کنند تا از تحصیل جا نمانند.