موحدی مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با سفر به شهرستان نطنز با فرماندار و کارکنان شبکه دامپزشکی این شهرستان دیدار و از یک مجموعه اصلاح نژاد دام سبک و یک مرکز تفریخ و پرورش ماهیان سردآبی بازدید تخصصی نمود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان؛ […]

موحدی مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با سفر به شهرستان نطنز با فرماندار و کارکنان شبکه دامپزشکی این شهرستان دیدار و از یک مجموعه اصلاح نژاد دام سبک و یک مرکز تفریخ و پرورش ماهیان سردآبی بازدید تخصصی نمود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان؛ شهرام موحدی <<مدیر کل>> به اتفاق حسن رشیدمیاب مسئول بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و رسول زکیان مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان، صبح روز یکشنبه ۲۲ آبان ماه با سفر به شهرستان نطنز با محمدعباس ظریفی<<فرماندار>>  دیدار و گفتگو نمودند.

موحدی ابتدا از حمایت ها و همکاری های  ارزنده مجموعه فرمانداران استان در راستای تحقق اهدف والای دامپزشکی و کمک به رشد اعتبارات تشکر و قدردانی و در ادامه اهم وظایف سازمان دامپزشکی کشور به عنوان یک دستگاه تخصصی در زمینه های تأمین بهداشت، سلامت و فراهم کردن رفاه دام، کنترل، پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دامی، تأمین و تضمین بهداشت و سلامت فرآورده‌های پروتئینی دامی، پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و دام، فراهم کردن شرایط ورود به بازارهای جهانی، توسعه پایدار و سرمایه گذاری در بخش دام  و… را به اختصار تشریح نمود.

وی به برخی اقدامات ارزشمند دامپزشکی استان اشاره و افزود: طی یک سال گذشته بیش از ۱۷٫۵ نوبت سر واکسیناسیون دام و مصرف بیش از ۶۵۰ میلیون دوز واکسن طیور  تنها بخش کوچکی از خدمات شبانه روزی در زمینه حفظ و حراست از سرمایه های ملی کشور است.

وی گزارشی از عملکرد سالیانه دامپزشکی استان در حوزه های مختلف ارائه و تصریح کرد: سلامت مردم خط قرمز دامپزشکی است و علیرغم تمامی مشکلات با تمام توان در خط مقدم امر مهم پیشگیری و مقابله با بیماری های دامی و خطرناک مشترک بین انسان دام، بیماری های نو پدید و بازپدید، که همواره سلامت عمومی را تهدید می نماید، تلاش می نماییم.

دکتر موحدی به نقش دامپزشکی و مقررات بین المللی صادرات فرآورده های لبنی در سراسر جهان اشاره و تصریح کرد: در سال گذشته با نظارت کارشناسان دامپزشکی استان بیش از ۲۸ میلیون کیلوگرم انواع فرآورده ای که صدور گواهی بهداشتی آن منحصرا با سازمان دامپزشکی کشور است، از استان اصفهان به اقصی نقاط جهان صادر شده است که این میزان حدود ۳۰ میلیون دلار ارزآوری به همراه داشته است.

مدیرکل دامپزشکی استان به کاهش بروز بیماری های دامی و مشترک طی سال های اخیر را دستاوردی ارزنده برای حوزه دامپزشکی عنوان و  به طرح ها و پروژه های در دست اقدام حوزه دامپزشکی استان اشاره و خاطر نشان کرد: در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، تمام تلاش خویش را به کار گرفته ایم تا بتوانیم ضمن حمایت حداکثری از تولیدکنندگان به ویژه تولید فرآورده های خام دامی سالم و بهداشتی، زمینه توسعه اقتصاد و صیانت از سرمایه های ملی را بیش از پیش فراهم نماییم.

دکتر موحدی با اشاره مهم ترین مشکلات پیش روی دامپزشکی استان نظیر مشکلات اعتباری، نیروی انسانی و خودروهای عملیاتی اذعان داشت: در صورتی که اعتبار خرید واکسن های دامی در مهلت مقرر تامین نگردد، زمان طلایی اجرای عملیات واکسیناسیون در امر پیشگیری و صیانت از سلامت دام ها از دست می رود.

سپس دکتر سیامک رضوان رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان، گزارشی مختصر از عملکرد این شبکه در حوزه خدمت رسانی ارائه و با اشاره به برخی جمعیت دام و طیور و به ویژه تراکم بالای پرورش طیور در سطح شهرستان و گردش پذیر بودن این شهرستان، حمایت بیشتر فرماندار و سایر مسئولین شهرستان در راستای تحقق اهداف دامپزشکی را خواستار شد.

محمدعباس ظریفی فرماندار شهرستان نطنز نیز ضمن خیرمقدم گویی به مدیرکل دامپزشکی استان، با بیان اینکه سلامت مردم متأثر از سلامت غذایی است و دامپزشکی همواره در این جهت در حال خدمت رسانی است، افزود: تقویت دامپزشکی به رشد و توسعه پایدار کمک شایانی خواهد نمود.

وی از عملکرد دامپزشکی استان و شهرستان در سالیان اخیر و خدمت شبانه روزی به اقشار مختلف مردم به ویژه دامداران تقدیر نمود و اذعان داشت: مدیریت بیماری آنگارا در سطح تعدادی از واحدهای صنعتی پرورش طیور شهرستان، نشان از تخصص، تجربه و روحیه جهادی نیروهای شبکه دامپزشکی دارد.

ظریفی در بخشی دیگر به ارتباط مستقیم دامپزشکی با پروتئین سفره مردم پرداخت و با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی مدیرکل دامپزشکی استان اظهار نمود: بهبود شرایط نیروی انسانی شاغل در دامپزشکی با بالا رفتن سطح امنیت غذایی و سلامت جامعه ارتباط مستقیم دارد.

وی به اهمیت وظایف دامپزشکی با توجه به گزارش ارائه شده اشاره، و آگاه سازی و اطلاع رسانی در خصوص خدمات شبانه روزی مجموعه دامپزشکی را یکی از راهکار های تاثیر گذار برای حل مشکلات این سازمان عنوان نمود.

فرماندار شهرستان نطنز در پایان با اشاره به اهمیت نقش دامپزشکی در صیانت از بهداشت و سلامت عمومی جامعه، آمادگی همه جانبه فرمانداری را در پیشبرد اهداف و سیاست های سازمان دامپزشکی کشور که تامین کننده سلامت و امنیت غذایی جامعه است را اعلام کرد. 

مدیرکل دامپزشکی استان پس از این دیدار و گفتگو در جمع همکاران شبکه دامپزشکی شهرستان نطنز حضور یافت و طی یک نشست صمیمانه با آنان به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

دکتر موحدی در این دیدار و گفتگو ضمن تشکر و قدردانی از زحمات همکاران شبکه دامپزشکی نطنز، بر ضرورت مطالعه و ارتقاء سطح دانش فنی از سوی تمامی کارکنان در تمامی سطوح تاکید نمود.

بازدید تخصصی از یک مجموعه اصلاح نژاد دام سبک در بخش امامزاده(بادرود) و یک مرکز تفریخ و پرورش ماهیان سردآبی در منطقه طرق رود و گفتگو با مدیران و سرمایه گذاران این واحدها و ارائه راهکارهای اجرایی در جهت رفع برخی مشکلات پیش روی تولید، پایان بخش برنامه های سفر مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان به شهرستان نطنز بود.