خواست خداوند برای جهانی شدن واقعه طبس خواست خداوند در ماجرای طبس هم کمک به حفظ انقلاب بود و هم مشاهده این یاری توسط مردم جهان. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، شکست حمله نظامی آمریکا به ایران موسوم به عملیات «پنجه عقاب» در ۵ اردیبهشت ۱۳۵۹ در صحرای طبس بدون هر گونه دخالتی […]

خواست خداوند در ماجرای طبس هم کمک به حفظ انقلاب بود و هم مشاهده این یاری توسط مردم جهان.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، شکست حمله نظامی آمریکا به ایران موسوم به عملیات «پنجه عقاب» در ۵ اردیبهشت ۱۳۵۹ در صحرای طبس بدون هر گونه دخالتی از سمت نیروی انسانی دیگری، یکی از عبرت‌انگیزترین وقایع قرن اخیر و دارای پیام‌های روشنی است که راجع به آن بسیار سخن گفته شده است.


شاید اگر خواست خدا برای عبور یک اتوبوس مسافر ایرانی از آن محل و به اسارت درآمدنشان توسط نیروهای ویژه آمریکایی که در این صحرا مستقر شده بودند، نبود، ماجرا هیچ گاه افشا نمی‌شد. اما آن‌ها بودند که بلافاصله بعد از فرار آمریکایی‌ها بازگشتند و مسأله را به سپاه و دیگران اطلاع دادند و خبر این واقعه پیچید.

اگر این اتوبوس نبود، چه بسا همان هواپیماهای جنگنده‌ای که بلافاصله به دستور بنی صدر آمدند و بقایای به جا مانده از حضور آمریکایی‌ها را بمباران کرده و در همین حین نیز فرمانده سپاه یزد محمد منتظر القائم را نیز به شهادت رساندند، این کار را بدون اطلاع کسی دیگر انجام می‌دادند و یا کسی از ماجرا بویی نمی‌برد و یا به گونه‌ای دیگر روایت می‌شد.

اما خواست خدا این بود که ماجرا کاملاً روشن مشاهده و ثبت شده و برای نسل آینده به یادگار بماند و انسان‌ها ببینند وقتی «قوموا لله» می‌کنند و برای خدا به پا می‌خیزند، خداوند آن جا که گمانش را نیز نمی‌برند به یاری ایشان خواهد آمد.

عملیات پنجه عقاب خیلی دقیق و خوب برنامه‌ریزی شده بود، نیروها به خوبی آموزش دیده و حدود شش ماه آن را تمرین کرده بودند. مکان و زمانی برای محل استقرار نیروهای آمریکایی برنامه‌ریزی شده بود که هیچ نیروی ایرانی از آن مطلع نشود. حتی شواهدی از هماهنگی فرماندهی وقت کل قوا یعنی بنی صدر خائن با نیروهای آمریکایی در این عملیات دیده می‌شود.

اما یک باره وزش باد همه برنامه‌ها را بهم می‌ریزد. این وزش سرعت می‌گیرد و طوفان شن به پا می‌خیزد. طوفان بالگردها را بهم می‌زند، بالگردها و هواپیماهای غول پیکر دچار حریق می‌شود. نیرو و امکانات از میزان حداقل لازم برای انجام عملیات کمتر می‌شود. دستور لغو عملیات و بازگشت می‌رسد و بدین ترتیب یکی از هالیوودی‌ترین عملیات‌های طرح ریزی شده ایالات متحده آمریکا که جزء معدود عملیات‌های این چنین پارتیزانی این کشور بوده است شکست می‌خورد.

سخن امام خمینی -رحمه الله علیه- این اَبَرمرد تاریخ و شخصیتی که کلام در بیان عظمتش ناتوان است، بعد از این اتفاق مسأله را روشن کرد وقتی فرمود «یک ملتی که هیچ نداشت جز الله اکبر (که او همه چیز است) چطور همه قوا را کنار زد و این قوای شیطانی که همه پشتیبانش بودند … نباید بیدار شوند آن‌هایی که توجه به معنویات ندارند و به این غیب ایمان نیاوردند!؟ کی این هلکوپترهای آقای کارتر را که می‌خواستند به ایران بیایند ساقط کرد؟ ما ساقط کردیم!؟ شن‌ها ساقط کردند. شن‌ها مأمور خدا بودند. باد مأمور خدا است.»

امام راحل صراحتاً نصرت الهی در این واقعه را بیان کردند. همان نیروی غیبی که در سال‌های بعد نیز مکرّراً توسط رزمندگان اسلام در جبهه‌های جنگ مشاهده شد.

خواست خداوند در ماجرای طبس هم کمک به حفظ انقلاب بود و هم مشاهده این کمک توسط مردم جهان تا مگر مایه عبرت شود و غفلت‌کنندگان به نیروی غیب الهی ایمان بیاورند. این واقعه یک آیه بود به ویژه برای دوستان. برای دوستان نشانه‌ای بود تا مصداقاً ببینند آن جا که برای خدا قدم برمی‌دارند یاری پروردگار چگونه به ایشان می‌رسد.