مهارت‌آموزی مهمترین بستر اشتغالزایی است استاندار کردستان گفت: یکی از مهمترین راه‌های اشتغال‌آفرینی و رفع بیکاری، توسعه فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در دیدار با معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، رامین رضایی مدیرکل دفتر راهبری اجرایی […]

مهارت‌آموزی مهمترین بستر اشتغالزایی است

استاندار کردستان گفت: یکی از مهمترین راه‌های اشتغال‌آفرینی و رفع بیکاری، توسعه فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در دیدار با معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، رامین رضایی مدیرکل دفتر راهبری اجرایی آموزش سازمان گفت: یکی از ضعف‌های بخش آموزش عالی تکیه صرف بر آموزش بدون مهارت است که چالش مهمی در زمینه ورود دانش‌آموختگان دانشگاهی به بازار کار است.

زارعی کوشا گفت: لازمه ورود به بازار کار داشتن مهارتهای فنی و حرفه‌ای است که در توزیع اعتبارات استانی برای تجهیز و توسعه امکانات و تجهیزات این بخش توجه ویژه‌ای خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: باید با تبلیغات موثر و استفاده از فضای مجازی ضمن معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها، ابعاد مختلف فن و مهارت بازگو شود تا زمینه و فضاسازی اشتغال و مهارت آفرینی بیشتر برای مردم خصوصا قشر جوان در دسترس قرار بگیرد.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان