برنامه ویژه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای مقابله با قاچاقچیان مرزهای غربی/ به کولبران کاری نداریم سردار رادان اعلام کرد: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ریاست جمهوری برنامه مدونی را به منظور کنترل هرچه بهتر مرزهای غربی کشور طراحی و آماده کرده است و به زودی پس از تصویب در […]

برنامه ویژه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای مقابله با قاچاقچیان مرزهای غربی/ به کولبران کاری نداریم

سردار رادان اعلام کرد: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ریاست جمهوری برنامه مدونی را به منظور کنترل هرچه بهتر مرزهای غربی کشور طراحی و آماده کرده است و به زودی پس از تصویب در این مرزها به اجرا در می آید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، فرمانده انتظامی کل کشور اخیرا با تاکید بر تقویت تجهیزات مرزبانی در مرزهای شرق کشور اعلام کرد: مرزهای شرق ایران در آینده نزدیک با پهپاد رصد می‌شود و تجهیزات مدرن در راه سیستان و بلوچستان است.

اما یکی از پر ترددترین مسیر قاچاقچیان برای ورود کالاهای قاچاق و ممنوعه مرزهای غربی کشور است، مسیرهایی که به جهت تردد پر شمار کولبران همواره مورد توجه مردم و مسئولان بوده است.

سردار احمدرضا رادان فرمانده انتظامی کل کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج درخصوص برنامه جدید کشور برای کنترل مرزهای غربی توضیحاتی را ارائه داد.

سردار رادان با بیان این نکته که با رصد و حضور به موقع پلیس امنیت در جای جای کشور برقرار است و ماموران انتظامی ما به احدی اجازه خلل در امنیت مردم را نخواهند داد بیان کرد: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ریاست جمهوری برنامه مدونی را به منظور کنترل هرچه بهتر مرزهای غربی کشور طراحی و آماده کرده است و به زودی پس از تصویب در این مرزها به اجرا در می آید.

فرمانده انتظامی کشور با اشاره به مسیر تردد کولبران مرزهای غربی کشور تصریح کرد: در این برنامه به کولبران توجه ویژه ای شده و قرار است با توجه به برنامه آتی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ساماندهی شوند. در حقیقت مسیر رفت و آمد و اجناسی که توسط کولبران جابه جا می شود کاملا مشخص بوده و قرار نیست با اجرای این برنامه به درآمد کولبران خدشه ای وارد شود.

وی افزود: آن چیزی که مورد توجه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نیروی انتظامی است عبور و مرور غیرقانونی از مسیری غیر از محل تردد کولبران است که با آن باید به شدت برخورد شود.

سردار رادان خاطر نشان کرد: مادامی که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برنامه جدید خود را ارائه دهد ماموران انتظامی در راستای برخورد با قاچاقچیان وارد عمل می شوند.

براساس آمارهای رسمی کولبران در شهرهای پاوه، گیلانغرب، قصرشیرین، مریوان، سردشت، اشنویه، بانه، نوسود، پیرانشهر و بوکان مستقر هستند.