رئیس کل دادگستری استان تهران از آزادی یک هزار و ۲۵۴ نفر از زندایان جرایم مالی غیرعمد با پیگیری‌های قضایی و کمک خیران خبر داد و گفت: زمینه اشتغال ۱۸۵ نفر از مددجویان پس از آزادی از زندان فراهم شد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از دادگستری کل استان تهران، علی القاصی مهر افزود: […]

رئیس کل دادگستری استان تهران از آزادی یک هزار و ۲۵۴ نفر از زندایان جرایم مالی غیرعمد با پیگیری‌های قضایی و کمک خیران خبر داد و گفت: زمینه اشتغال ۱۸۵ نفر از مددجویان پس از آزادی از زندان فراهم شد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از دادگستری کل استان تهران، علی القاصی مهر افزود: «کاهش جمعیت کیفری» و «زندان‌زدایی» از جمله سیاست‌های اصلی دستگاه قضایی در دوره «تحول و تعالی» محسوب می‌شود و بر همین اساس همکاری با زندانیان جرایم مالی غیرعمد در دستور کار دادگستری کل استان تهران قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان تهران اضافه کرد: با پیگیری‌ها و همراهی خیران از ابتدای سال تاکنون زمینه بازگشت به آغوش خانواده و آزادسازی یک هزار و ۲۵۴ نفر از زندانیان جرایم مالی غیرعمد فراهم شد.

وی با اشاره به اهمیت مقوله پیشگیری از وقوع جرم و نقش ایجاد اشتغال در جلوگیری از تکرار جرم گفت: در همین راستا، زمینه اشتغال ۱۸۵ نفر از مددجویان پس از آزادی از زندان فراهم شد.

القاصی مهر اضافه کرد: ۷۵۰ نفر از مددجویان که از زندان آزاد شده‌اند، برای دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی در راستای تبصره ۱۶ قانون بودجه به بانک‌های مربوطه معرفی شدند و اقدامات لازم در این زمینه در دست انجام است.