تشکیل شورای عالی محیط زیست برای رسیدگی به وضعیت آلودگی هوا رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان از تشکیل شورای عالی محیط زیست برای رسیدگی به وضعیت آلودگی هوا در شهرداری خبر داد.به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، محمد نورصالحی با اعلام اینکه تاکنون چندین جلسه با رئیس سازمان […]

تشکیل شورای عالی محیط زیست برای رسیدگی به وضعیت آلودگی هوا

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان از تشکیل شورای عالی محیط زیست برای رسیدگی به وضعیت آلودگی هوا در شهرداری خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، محمد نورصالحی با اعلام اینکه تاکنون چندین جلسه با رئیس سازمان محیط زیست و فعالان این حوزه از سوی شورای اسلامی شهر برگزار شده است، گفت: اورهال اتوبوس‌های شهری دودزا، نظارت بر فعالیت‌های حوزه زیست‌محیطی و محدود کردن فعالیت‌های عمرانی تشدیدکننده آلودگی در شهر از جمله مواردی است که باید توسط مدیریت شهری احصا شود.

وی از تشکیل شورای عالی محیط زیست باحضور اعضای شورا و رئیس سازمان محیط زیست استان در شهرداری و رصد فعالیت‌های صورت گرفته در خصوص کاهش آلودگی هوا خبر داد و افزود: در حوزه کلان‌ نیز به مطالبه و پیگیری از کارخانه‌ها و مراکز آلاینده ثابت به‌ویژه پتروشیمی، پالایشگاه و نیروگاه درباره جلوگیری از مازوت‌سوزی می‌پردازیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه مقامات استانی و شهری به طور جدی خواستار جلوگیری از مازوت‌سوزی در کارخانه‌ها بودند، گفت: چنین اتفاقی در سال جاری به‌هیچ عنوان قابل قبول نیست، همان‌طور که تا کنون نیز سوخت مازوت انجام نشده است و بی‌شک باید فیلتر کارخانه‌ها کامل شود یا واحدهایی که آلودگی مشهود دارد، تعطیل شود.

وی تأکید کرد: مسئولان نیروگاه و کارشناسان با سوخت مازوت مخالف هستند، مگر اینکه اجباری پیش بیاید که تاکنون این اتفاق رخ نداده است و امیدوارم در کارخانه سیمان نیز چنین اتفاقی رخ نداده باشد.

نورصالحی با تأکید بر اینکه بر اساس مدعای رئیس سازمان محیط زیست اصفهان سوخت مازوت در صنایع اصفهان اتفاق نیفتاده است، گفت: کمیته‌ای با محوریت خدمات شهری شهرداری و مدیریت بحران تشکیل شده و مدیریت شهری فعالیت در این حوزه را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

وی ادامه داد: شهرداری و شورای اسلامی شهر درباره وضعیت آلودگی هوا دستگاه اجرایی و تصمیم‌گیرنده نیستند، اما شهروندان از مدیریت شهری انتظار پیگیری و مطالبه‌گری دارند، از این‌رو پیگیر مطالبات آن‌ها هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: انتظار داریم کارخانه‌هایی که ایجاد آلودگی آن‌ها مسجل شده است، در شرایط بحرانی فعالیت خود را اصلاح و واحدهایی که آلودگی بیشتری دارند، تعطیل شوند.