ویژه برنامه شب خاطره کاروان هنری روایت حبیب به همراه پرچمی که از سوی حاج قاسم به سرهنگ مسیحی اهدا شده بود برگزار شد.به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، در این برنامه که شب گذشته ۱۶ آذر در تالار کوثر اصفهان برگزار شد، مرشد ناری و مرشد میرزا علی به اجرای نقالی و پرده […]

ویژه برنامه شب خاطره کاروان هنری روایت حبیب به همراه پرچمی که از سوی حاج قاسم به سرهنگ مسیحی اهدا شده بود برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، در این برنامه که شب گذشته ۱۶ آذر در تالار کوثر اصفهان برگزار شد، مرشد ناری و مرشد میرزا علی به اجرای نقالی و پرده خوانی در خصوص حاج قاسم‌سلیمانی پرداختند.

محمد رجایی یکی از فرماندهان ارشد مدافع حرم و جانباز دفاع مقدس که یکی از همرزمان شهید سلیمانی بود نخستین نفری بود که به بیان چند خاطره از این شهید بزرگوار پرداخت و گفت: ایشان عاشق شهادت بودند و در طول خدمت خود به جهاد و مبارزه با نفس می پرداخت.

وی افزود: ایشان طراح استراتژیک عملیات ها بود و امنیت شرق کشور را برعهده داشت، ایشان در واقع در یک جبهه بین المللی فعالیت می کرد و همیشه در نوک پیکان معرکه بودند و حضور ایشان در میدان باعث می شد که همه روحیه بگیرند.
در ادامه این برنامه قطعه موسیقی « دنیا دلتنگ است » با صدای «امیر حقیقت»اجرا شد و همچنین در ادامه این برنامه سرهنگ خلبان آرتیم ملی کیان، خلبان هلی کوپتر در زمان دفاع مقدس بود که درباره حاج قاسم سلیمانی گفت:حاج قاسم مرا در جنگ یک بار دیده بود و پرسید:ارمنی هستی و برای مسلمانان می جنگی؟ گفتم: بله .گفت :می دانی در جنگ امام حسین علیه السلام نیز یک مسیحی در کنار حضرت عباس می‌جنگید؟گفتم :بله. گفت: اسمش چه بود؟ گفتم: توماس. مرا بوسید و چندین بار گفت درود بر شرفت.

وی ادامه داد: سالها بعد حاج قاسم زمانی که در کربلا بود دیده بود که پرچم حرم حضرت ابوالفضل عباس را تعویض می کنند، یکی از بچه‌ها را صدا زده بود و گفته بود: پرچم را به من بدهید. پرچم را گرفته بودند تا کرده بودند و به او داده بودند،از یکی از بچه ها پرسیده بود: شما یک سرهنگ ارمنی دارید که خلبان هوانیروز است در اصفهان و او را در منطقه ابوالفضل صدا می زدید؟ جواب مثبت که شنیده بود.به آن شخص ماموریت داده بود که پرچم را به من بدهد.

یکی از جذابیت های این برنامه آن بود که پرچم هدیه حاج قاسم بازشد و به حضار نشان داده شد، این پرچم پرچم مشکی گنبد حضرت ابوالفضل العباس بود که بر روی آن با قرمز نوشته شده بود یا قمر بنی هاشم.
سپس شاعر جوان محمد جوان شرافت به شعر خوانی در وصف حاج قاسم و شهید فخری زاده پرداخت و پس از آن نمایش کبوترانه با الهام از دو کتاب «آن بیست و سه نفر» و «شاید پیش از اذان ظهر» اجرا شد
پس از اجرای این نمایش، شاعر دوم محسن سلطانی بود که به شعرخوانی در این برنامه پرداخت و پس از آن نیز سرهنگ علی شاه نظری خاطره های خود از دفاع مقدس و مدافعین حرم را بیان کرد.

سرهنگ شاه نظری