برنامه های هفته بصیرت با زبان هنر اجرا شود جلسه گرامیداشت ۹دی وهفته بصیرت با حضور استاندار کردستان ومسئولان ادارات برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان در جلسه گرامیداشت ۹ دی و هفته بصیرت که صبح امروز شنبه ۳دی ماه در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار […]

برنامه های هفته بصیرت با زبان هنر اجرا شود

جلسه گرامیداشت ۹دی وهفته بصیرت با حضور استاندار کردستان ومسئولان ادارات برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان در جلسه گرامیداشت ۹ دی و هفته بصیرت که صبح امروز شنبه ۳دی ماه در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، ضمن تسیلت ایام شهادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: شخصیت حضرت فاطمه (س) به عنوان یک شخصیت بانوی عظیم و فرامذهبی در تمامی ابعاد دینداری، اجتماعی وتاثیر گذاری سیاسی ایشان نشان از  شخصیت یک بانوی برجسته ونامدار در طول تاریخ از ایشان بوده است.

استاندار کردستان با اشاره به تفرقه افکنی دشمنان خصوصا در ایام اغتشاشات، گفت: ما نباید اجازه بدهیم که این مناسبت های بسیار مهم، ضعیف برگزار شود چرا که برای دشمن بهانه وفرصت ایجاد می شود.

وی با اشاره به فرا رسیدن ۹دی و هفته بصیرت که فرصت مناسبی برای بیان ناگفته هایمان می باشد افزود: باید تمامی دستگاها وادارات مربوطه، برنامه های این ایام را به خوبی ونحو احسن اجرا کنند، به گونه ای که  واژه بصیرت وبصیرت افزایی را بیشتر در میان نسلهای امروز بهتر وبیشتر تبیین کنیم.

زارعی کوشا با اشاره به فرهنگ جهاد تبیین طبق فرمایشات مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد:ما در بعد اقتصادی کشور مشکلاتی داریم که باید در این راستا بیشتر تبیین وشفافسازی شود، چرا که هنوز بعد از گذشت سالها ما همچنان هزینه اقتصادی فتنه ۸۸ را پرداخت میکنیم، لذا ما باید بررسی کنیم که بعد از ماجرای ۸۸ چقدر توانستیم برای جوانان ونسلهای امروز  واقعیتها و موارد آن را تبیین کنیم.

استاندار کردستان گفت:در اجرای برنامه های هفته بصیریت باید جدا از مردمی بودن آن به فکر هدفمند بودن آن باشیم، لذا تنها یک فضای هیجانی وبرگزاری یک یا چند برنامه معمولی کفایت نمی کند، بنابراین باید برنامه هایی در این هفته طراحی و برگزار شود که به بسیاری از شبهات پاسخ بدهیم چون خیلی حرفها از فتنه ۸۸هنوز گفته نشده است و بیان دقیق آن لازم است.

زارعی کوشا گفت: تمام کسانی که در اغتشاشات هر روز به خیابانها می آمدند بیش از ۶۰۰هزار نفر نبودند، لذا برای این جریانات اخیر نیز، باید صحبتهایی انجام بشود، اگر این ماجرای اغتشاشات در خیلی از کشورهای دیگر اتفاق می افتاد، قطعا آن کشور با سقوط سیاسی مواجه میشد اما خوشبختانه درکشور ما با بصیرت مردم،نقشه های دشمنان به جایی نرسید، البته این ماجرا یک عفونت بود که باید خودش را نشان میداد و امروز نیز باید درمان شود.

استاندار کردستان افزود: ما نباید در هیچ برنامه ای برای تبیین فرهنگ بزرگ ایثار وفداکاری حاج قاسم سلیمانی کوتاهی کنیم، حتی اگر هم برای پنجاه نفر برنامه فرهنگی تشکیل بدهیم، وبرای این تعداد برنامه ها تبیین و وآگاهسازی اجرا بشود، کار ارزشمندی انجام شده، زیرا که هر کدام از این تعداد خود میتوانند همان اندازه یا حتی بیشتر را  تبیین وآگاهسازی کنند.

وی با اشاره به زبان قدرتمند و ارزشمند هنر تاکید کرد: وقتی که هنر به میان می آید ضریب اثر گذاری آن به چندین برابرمیرسد، بنابراین باید برای هفته بصیریت واجرای برنامه ها از زبان گویا وشیوای هنر بیشتر استفاده بشود.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان