معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به برنامه‌های سراسری بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: چهاردهمین کنگره تجلیل از ایثارگران به برکت خون شهیدان و ایثارگری جانبازان و آزادگان عزیز با رویکرد «تجلیل از جانبازان» برگزار شد.

سردار یعقوب سلیمانی با درود به ارواح طیبه همه شهدا و به ویژه شهدای عملیات پیروزمند بیت‌المقدس و ضمن خیر مقدم به میهمانان چهاردهمین کنگره تجلیل از ایثارگران در سخنانی گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، این کنگره با رویکرد «تجلیل از جانبازان» و به صورت ویدئوکنفرانس با حضور تمام استان‌ها برگزار می‌شود.
سردار یعقوب سلیمانی در ابتدای این مراسم اظهار کرد: هم‌اکنون که با عزت چهاردهمین کنگره تجلیل از ایثارگران را برگزار می‌کنیم؛ به برکت خون شهیدان و ایثارگری جانبازان و آزادگان عزیز است. در سال جاری توجه ویژه به جانبازان را مورد توجه قرار داده‌ایم. تداوم جمهوری اسلامی، به برکت همین واژگان «ایثار» و «مقاومت» است.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزاری مراسم‌های یادبود و یادواره‌های ویژه ایثارگران و شهدای فتح خرمشهر را از دیگر برنامه‌های محوری بنیاد در ۳۹ امین سالروز فتح خرمشهر خواند و اضافه کرد: دیدار با خانواده‌های معظم و معزز شهدای عملیات بیت‌المقدس و همچنین حضور این عزیزان در برنامه‌های استانی صداوسیما با محور گفت‌وگو و روایت‌گری، هماهنگی جهت اعزام پیام‌آوران به برنامه‌ها و یادواره‌های مختلف، برپایی نمایشگاه فیزیکی و مجازی، تولید و پخش نماهنگ در رسانه ملی و صداوسیمای مرکز استان‌ها، اجرای ۲۲ هزار برنامه در گلزارهای شهدا و ادای احترام به شهدای سوم خردادماه از دیگر برنامه‌های بخش فرهنگی بنیاد برای بزرگداشت ۳۹ امین سالروز عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر است.
در پایان این کنگره از آزاده سرافراز و جانباز «مهدی طحانیان»، جانباز گرانقدر «داود نارنجی‌نژاد»، جانباز بزرگوار «علیرضا کریمی»، جانباز گرانقدر «صفت الله حسینی»، جانباز گرامی «احمد بیگلر»، جانباز گرانقدر «محمود مرندی»، جانباز بزرگوار «ایرج فریدیان» و جانباز سرافراز «سیدمحمد مدنی» تقدیر و تجلیل به عمل آمد.
چهاردهمین کنگره تجلیل از ایثارگران در سالروز آزادسازی خرمشهر، روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی، ویژه جانبازان فتح خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس در تهران و همزمان در استان‌های کشور با حضور مهندس سعید اوحدی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سردار مرتضی قربانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس، آیت‌الله ناصری نماینده ولی‌فقیه در استان یزد و امام جمعه شهر یزد، آیت‌الله شاهرخی نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد، آیت‌الله قریشی نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان غربی و امام‌جمعه ارومیه و سردار خادم‌الشهدا از فرماندهان دفاع مقدس در خوزستان و مسئولان لشکری و کشوری برگزار شد.