امام جمعه همدان با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی فضای درد دل کردن نیست، گفت: امیدوارم کار به جایی نرسد که در خطبه و یا رسانه‌ها مجموعه‌هایی که ظرفیت‌های فرهنگی را احتکار کرده‌اند به مردم معرفی کنم. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در جلسه […]

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی فضای درد دل کردن نیست، گفت: امیدوارم کار به جایی نرسد که در خطبه و یا رسانه‌ها مجموعه‌هایی که ظرفیت‌های فرهنگی را احتکار کرده‌اند به مردم معرفی کنم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان همدان با بیان اینکه اتفاقات اخیر این موضوع را نشان داد که نسل جدید دارای ظرفیت‌های عظیمی است که باید به نحو احسن از آن استفاده کرد، اظهار داشت: لازم است تا ظرفیت‌های موجود شناسایی و مدیریت شود و به سمت نقاط معنوی و مثبت آنها را حرکت داد.

وی با تأکید بر اینکه غفلت از این ظرفیت عظیم، سبب خواهد شد که دشمن از آن سوء استفاده کند، گفت: امروز باید به این سوال پاسخ دهیم که کجا اجازه دادیم تا نسل جوان بدون هیچ دغدغه‌ای و در فضای صمیمانه با ما صحبت کند؟ جوانی که تنها گرفتار فضای مجازی است که با واقعیت‌های اجتماعی بسیار تفاوت دارد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه باید شرایط را مدیریت کنیم، یادآور شد: ضروری است تا فضایی با نگاه تربیتی و فرهنگی برای سرگرمی و تخلیه هیجانات جوانان تعبیه شود.

وی خواستار استفاده از ظرفیت اردوگاه‌های تربیتی در استان شد و خاطر نشان کرد: الگوهای متفاوتی برای اجرا در اردوگاه‌ها در حوزه سخت افزاری، شناسایی و طراحی شده اما در بحث محتوا نیازمند طراحی مجموعه‌ای تربیت محور با هدف استعدادیابی هستیم.

نیازمند ایجاد اردوگاه‌هایی برای کار در حوزه نسل جوان هستیم

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: نیازمند ایجاد اردوگاه‌هایی برای کار در حوزه نسل جوان و فعالیت به صورت تخصصی برای دختران و پسران هستیم.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از مربیان دارای مهارت ارتباط گیری با نوجوانان، گفت: مربیانی که در این مراکز فعال هستند، باید توانایی ارتباط با نوجوان و پاسخگویی به شبهات را دارا باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اینکه مربیان باید دائما در اردوگاه حضور داشته باشند، عنوان کرد: در گام اول باید به ده نفر مربی تخصصی برای انجام کار تربیتی و فرهنگی و ارتباط با نسل جوان آموزش داده شود.

وی با بیان اینکه بنای ما کمک به آموزش و پرورش است، یادآور شد: ما قدردان آموزش و پرورش و زحمات معلمان هستیم و به دنبال آن هستیم تا در این مسیر، به کمک آموزش و پرورش بیاییم.

رئیس شورای فرهنک عمومی استان همدان، با اشاره به آسیب‌های به وجود آمده پس از اغتشاشات، مطرح کرد: در این اتفاقات، چندین میلیارد به بیت‌المال خسارت وارد شد، در حالی که اگر یک درصد از آن در اردوگاه‌ها و اماکن ورزشی و مسایل تربیتی هزینه شده بود، هیچگاه شاهد این آسیب‌ها نبودیم.

وی با گلایه از اینکه بسیاری از مواقع معطل بودجه می‌شویم و کاری انجام نمی‌شود، گفت: برای موفقیت در این عرصه نیازمند همراهی مجموعه مدیریتی استان هستیم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در برگزاری اردوها می‌توان از ظرفیت مردمی استفاده شود، یادآور شد: پس از آنکه سخت افزار آماده شود، اجرای آن را به مجموعه‌های فرهنگی مردمی واگذار خواهیم کرد.

انسان غصه می‌خورد که گاهی چندین میلیارد برای فلان ساختمان مصوب می‌شود که هیچ آورده‌ای برای نسل جوان ندارد

وی با اشاره به اینکه شاهد احتکار ظرفیت‌های فرهنگی توسط برخی از نهادها هستیم که هیچ استفاده‌ای از آن نمی‌شود، اظهار داشت: انسان غصه می‌خورد که گاهی چندین میلیارد برای فلان ساختمان مصوب می‌شود که هیچ آورده‌ و فایده‌ای برای نسل جوان ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه برخی از اماکن و نهادها تبدیل به خرابه شده است و از آن استفاده‌ای نمی‌شود، یادآور شد: امروز زمان آن است که آموزش و پرورش، سازمان جوانان و نهادهای فعال در حوزه نسل جدید را یاری کنیم.

وی خاطر نشان کرد: البته خود نهادها نیز موظف هستند همکاری کنند و مراکز خود را در اختیار دیگر نهادها و ارگان‌ها قرار دهند و با یاد داشته باشیم که همه ما عضو یک مجموعه مرتبط با هم هستیم و تمام امکانات موجود متعلق به مردم و قشر نوجوان است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه برخی از نهادها می‌توانند اماکن متعلق به خود در حاشیه شهر که استفاده‌ای از آن ندارند را به باشگاهی برای جوانان تبدیل کنند، گفت: چندین سال است که بعضی از خواهران به دنبال مکانی برای ایجاد محیطی برای تفریح دختران هستند.

وی با اشاره به اینکه شورای فرهنگ فضای درد و دل کردن نیست، یادآور شد: بیان این مطالب در جلسه شورای فرهنگ به معنای درد دل نیست، بلکه اینجا فضای حل کردن مشکلات است، چرا که غیر از اینجا که همه مسئولان حضور دارند، کجا می‌توان این مشکلات را حل کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان خاطر نشان کرد: این انتظار وجود دارد تا همه دستگاه‌ها در این حوزه، همکاری کنند و کار به جایی نرسد که در خطبه و یا رسانه‌ها مجموعه‌هایی که ظرفیت‌های فرهنگی را احتکار کرده‌اند به مردم معرفی کنیم.