استاندارد کردستان در میان ۱۰ استان برتر در زمان صدور مجوزهای وارداتی کشور قرار گرفت مهدی سحری معاون ارزیابی انطباق استاندارد کردستان گفت:  در پایش متوسط زمان تکمیل فرایند ارزیابی انطباق در سه ماهه‌ی چهارم سال ۱۴۰۰، استاندارد کردستان در میان ۱۰ استان برتر در زمان صدور مجوزهای وارداتی کشور قرار گرفت. به گزارش خبرنگار […]

استاندارد کردستان در میان ۱۰ استان برتر در زمان صدور مجوزهای وارداتی کشور قرار گرفت

مهدی سحری معاون ارزیابی انطباق استاندارد کردستان گفت:  در پایش متوسط زمان تکمیل فرایند ارزیابی انطباق در سه ماهه‌ی چهارم سال ۱۴۰۰، استاندارد کردستان در میان ۱۰ استان برتر در زمان صدور مجوزهای وارداتی کشور قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، سحری گفت: با هدف بهبود عملکرد ادارات‌کل استاندارد استان‌ها در زمان صدور مجوزهای صادراتی و وارداتی و اهمیت آن در شاخص‌های تجارت فرامرزی کشور، پایش فرایند صدور مجوز برای محموله‌های صادراتی و وارداتی در سامانه‌ی صادرات و واردات در سه ماهه‌ی چهارم سال گذشته، توسط سازمان ملی استاندارد ایران انجام شد.

 وی افزود: در این پایش سازمان ملی استاندارد ایران نتیجه‌ی پرونده‌های صادراتی و وارداتی را که توسط ادارات‌کل استاندارد استان‌ها به آزمایشگاه‌های ادارات کل یا آزمایشگاه‌های همکار ارجاع می دهند به منظور حصول آگاهی از صحت انجام کار، بررسی می‌کند.

این مقام مسوول با بیان اینکه در این پروسه زمان یکی از مهمترین‌ فاکتورها است، گفت: هرچه زمان ارسال نتیجه کاهش پیدا کند بدین منظور است که عملکرد استان مربوطه بسیار خوب بوده است و خوشبختانه استان کردستان جزء استان‌هایی است که هیچگونه  نقصی در پرونده‌هایش نداشته است.

سحری در پایان به عملکرد این اداره‌‌کل اشاره کرد و اظهار داشت: در پایش فرآیند ارزیابی انطباق در سامانه صادرات و واردات در سه ماهه‌ی چهارم سال گذشته، ۱۵۵ مورد گواهی صادر و ۱۱ پرونده با میانگین مدت زمان کمتر از ۳ روز پایش شده است.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان