تصویب ۱۵ فرصت جدید سرمایه‌گذاری در استان اصفهان در نشست شورای بررسی فرصت های سرمایه‌گذاری استان که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان برگزار شد، ۱۵ فرصت سرمایه‌گذاری در استان اصفهان به تصویب رسید. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری […]

تصویب ۱۵ فرصت جدید سرمایه‌گذاری در استان اصفهان

در نشست شورای بررسی فرصت های سرمایه‌گذاری استان که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان برگزار شد، ۱۵ فرصت سرمایه‌گذاری در استان اصفهان به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان،‌ صبح امروز دوم اسفند ماه، شورای بررسی فرصت های سرمایه گذاری استان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان و سایر اعضا برگزار شد.

در این نشست دکتر امیررضا نقش معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با تأکید بر نگاه و رویکرد مدیریت استان بر جذب و تسهیل فرایند ورود و فعالیت سرمایه گذار پایدار، گفت: معتقدیم جذب و رضایت سرمایه گذاران برای انجام طرح های اقتصادی هر دو بایستی توأم با یکدیگر ملاک عمل قرار بگیرد.

وی ادامه داد: به همان میزان که برای جذب سرمایه‌گذار در استان طرح و برنامه های مختلف ارائه می شود؛ بایستی اقدامات پَسینی نیز مورد توجه قرار بگیرند، زیرا تسهیل امور و فرایندها منجر به ماندگاری سرمایه گذاران در استان خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری با اشاره به حفظ زنجیره ارزش در استان بیان کرد: فعالیت در حوزه محصولات تکمیل کننده زنجیره ارزش بایستی ملاک فعالیت در استان قرار بگیرد از این رو سرمایه گذاری در محصولات نوین با در نظر گرفتن ظرفیت های موجود می تواند به توسعه استان کمک کند.

دکتر نقش ادامه داد: صادرات نیز بعنوان یک اولویت در انجام فعالیت های اقتصادی و سرمایه‌گذاری لحاظ شود همچنین تولید و ورود به فرصت اقتصادی برای استان و کشور در اولویت باشد.

وی خاطرنشان کرد: در انجام اینگونه فعالیت ها، مستندسازی از اهمیت بسیاری برخوردار است تا نتیجه مطالعات و تحقیقات فعلی در دوره های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. در بسیاری از موارد به دلیل عدم مستندسازی صحیح پروژه، انجام یک فعالیت چندین بار تکرار و زمان بسیاری صرف می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: طرح های توسعه ای استان را می توانیم به طرح هایی برای ساماندهی طرح های نیمه تمام تقسیم کنیم. هدف اتمام پروژه هایی است که شروع آنها از سالها قبل آغاز شده اما به سرانجام نرسیده است. در کنار اتمام طرح های زمین مانده با ایجاد فرصت های جدید می توانیم به توسعه استان کمک کنیم.

دکتر نقش خاطرنشان کرد: در استان ساخت قطعات ماشین آلات به خوبی جواب داده است از این رو می طلبد نگاه ویژه ای به این حوزه داشت و بخشی از نیاز استان و کشور را برآورده کرد.

گفتنی است؛ در این نشست ۴۱ طرح در حوزه صنعت، معدن و تجارت و ۲۵ طرح در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بررسی و ۱۵ طرح به تصویب رسید.

همچنین در نشست قبلی این شورا، ۱۰ طرح تصویب که در سایت سازمان سرمایه گذاری کشور با دو زبان فارسی و انگلیسی بارگذاری شده است.