یوری اوشاکوف دستیار امور بین‌المللی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: کشورهای اوراسیا در حال تشکیل جبهه جدیدی هستند که از اصول عادلانه و جهانی حمایت می‌کند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از خبرگزاری تاس، اوشاکوف سه‌شنبه شب در جریان سخنرانی خود در مسکو، افزود: شما می‌توانید بگویید که یک نیروی قدرتمند […]

یوری اوشاکوف دستیار امور بین‌المللی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: کشورهای اوراسیا در حال تشکیل جبهه جدیدی هستند که از اصول عادلانه و جهانی حمایت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از خبرگزاری تاس، اوشاکوف سه‌شنبه شب در جریان سخنرانی خود در مسکو، افزود: شما می‌توانید بگویید که یک نیروی قدرتمند و سازنده جدید در منطقه اوراسیا در حال شکل‌گیری است، چیزی که می‌توان آن را جبهه جدیدی نامید که از اصول و رویکردهای عادلانه و بین‌المللی دفاع می‌کند.

دستیار امور بین‌المللی پوتین گفت: این رویکردها و اصول کاملاً با منافع مناطق وسیعی مانند آفریقا و آمریکای لاتین سازگار است که زیر بار اشکال مدرن استعمار نو یا نظم جهانی غربی که مبتنی بر قوانین تعیین شده از سوی غرب است، نمی‌روند.

به گزارش ایرنا، وزیر خارجه روسیه پیشتر در یک سخنرانی ویدئویی برای انجمن جهانی دیپلمات‌های جوان تاکید کرد که مسکو به اصول اولیه منشور سازمان ملل پایبند است و همواره از تنوع فرهنگی افراد و حق آنها برای مشخص کردن مسیر خود حمایت کرده است.

لاوروف در این راستا گفت که مسکو در حال گسترش و تعمیق همکاری مثمر ثمر با اکثریت قریب به اتفاق اعضای جامعه جهانی است که بیش از ۸۰ درصد از جمعیت کره زمین را تشکیل می‌دهند.

وی در ادامه با اشاره به نظم تحمیلی غرب بر عرصه جهانی، گفت: ما قاطعانه نظم مبتنی بر قوانین نواستعماری تحمیل شده توسط ائتلاف غربی به رهبری ایالات متحده را رد می‌کنیم.

به اعتقاد وزیر خارجه روسیه، این نظم باعث اختلاف نژادی در جهان می‌شود و امتیاز آن برای گروهی از کشورهاست که حق انجام هر کاری را دارند و بقیه کشورهای دنیا نیز مجبور به پیروی از آنها و خدمت به منافعشان هستند.

لاوروف هشدار داد که جاه طلبی‌های کشورهای منحصر به فرد برای حل مسائل خود به قیمت هزینه کردن از دیگران هرگز نتیجه نداده و این سیاست‌های مخرب امروز محکوم به شکست است.

به گفته این وزیر روسی، بازیگران قدرتمند و مستقل در آسیا، خاورمیانه، آمریکای لاتین و آفریقا به تازگی سیاست خارجی ملی را دنبال می‌کنند و نتایج چشمگیری در حوزه‌های مختلف به دست آورده‌اند.

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد که در حال حاضر چند قطبی عینی وجود دارد و نمی‌توان این واقعیت ژئوپلیتیکی را نادیده گرفت.