وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: عرصه فرهنگ و هنر حوزه کار پادگانی نیست و دولت مردمی به عملیاتی ساختن تمامی وعده‌هایش مکلف است، با تمام وجودم به آینده فرهنگ و هنر کشور خوش‌بین هستم و اگر این خوش‌بینی را نداشتم پست وزارت را قبول نمی‌کردم به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ، به نقل […]

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: عرصه فرهنگ و هنر حوزه کار پادگانی نیست و دولت مردمی به عملیاتی ساختن تمامی وعده‌هایش مکلف است، با تمام وجودم به آینده فرهنگ و هنر کشور خوش‌بین هستم و اگر این خوش‌بینی را نداشتم پست وزارت را قبول نمی‌کردم

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،

محمدمهدی اسماعلیلی در نشست هم‌اندیشی اندیشمندان علوم انسانی که عصر امروز شنبه بیستم فروردین با محوریت «راهکارها و چالش‌های پیوند اندیشه، هنر و گفتمان فرهنگی دولت مردمی» و هم‌زمان با سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم شهید مرتضی آوینی و روز هنر انقلاب در باغ زیبا برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: نخستین گام در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مبتنی بر برنامه تصدی‌گری برداشتیم، از آغاز به کار خود در وزارتخانه و طی این ایام تلاش کردیم تا بخش‌های وزارت‌خانه تماماً با یکدیگر همراه و همدل باشند

. در این‌راستا مجموعه مدیران نیز بیشترین تلاش خود را جهت همراهی و اشتراک نظر برداشتند تا بتوانیم در سریع‌ترین زمان ممکن به یک مفاهمه دست یابیم.

اسماعیلی با اشاره به آنکه شعار ما در آغاز کار بازگشت مرجعیت فرهنگ و هنر به وزارت‌خانه بود خاطرنشان کرد: باید پذیرفت که تحقق این امر کاری بسیار دشوار است اما به‌صراحت اعلام می‌کنم که قدم‌های خوب، کاربردی و قابل حصول تا به امروز برداشته‌شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام خبر مصوبه تشکیل ستاد هماهنگی و اجرایی فرهنگی – اجتماعی دولت که در هیئت دولت به تصویب خواهد رسید و پنج عضو حقیقی نیز در این ستاد حضور دارند خاطرنشان کرد: مهم‌ترین اولویت این ستاد دغدغه هماهنگی بین دستگاه‌های فرهنگی و دستگاه‌های غیرفرهنگی دولت جهت تحقق امور اجرایی و برنامه‌های متعالی فرهنگی در کشور است.

مصرف بودجه دو درصدی وزارتخانه ها در حوزه فرهنگ مبتنی بر آیین نامه مصوب وزارت فرهنگ است

اسماعیلی با اشاره به بودجه دو درصدی دستگاه‌های وزارتی و مجاز بودن آن‌ها برای مصرف آن بودجه در حوزه فرهنگ و هنر یادآور شد: نکته اصلی آن است که این مصرف بودجه توسط آئین‌نامه‌ای صورت خواهد گرفت که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین‌شده و با تشکیل ستاد هماهنگی و اجرایی دولت آن آئین‌نامه به تمامی دستگاه‌های دولتی برای صرف هزینه در حوزه‌های فرهنگ و هنر ابلاغ خواهد شد.

وی تصریح کرد: تمام توان خود را بر این مسئله قرار دادیم که نگاهمان را تنها به حوزه حاکمیتی تقلیل ندهیم و بر این اساس ساختارهای جدیدی را راه‌اندازی کردیم تا بتوانیم کار ساختاری، اجرایی و عمل‌گرایانه را مدنظر قرار داده و با تمامی اقدامات قطعا از این به بعد کار در مسیر ریل‌گذاری شده به شکل هموار پیش خواهد رفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر آنکه فعالیت و کار در حوزه فرهنگ کار پادگانی نیست تصریح کرد: با تمام وجودم به آینده فرهنگ و هنر کشور خوش‌بینم و اگر این خوش‌بینی را نداشتم پست وزارت را قبول نمی‌کردم. هرچند تایید و تاکید می‌کنم که کار در این حوزه بسیار سخت است اما قابل اجراست و تمام وعده‌ها محقق خواهد شد.

مزرعه فرهنگ؛ مانند حوزه اقتصاد مزرعه ای زودبازده نیست

عضو کابینه دولت مردمی با اشاره به صحبت‌های دکتر شاه‌حسینی و تأیید آن سخنان درباره آن که در حوزه سینمای مردمی و انقلابی با اتکا به فرهنگ متعالی خود عقب هستیم ابراز امیدواری کرد که تمامی این مشکلات برطرف خواهد شد و محصول آن را طی برنامه‌هایی که انجام داده‌ایم در آینده خواهیم دید.

اسماعیلی تصریح کرد: حوزه فرهنگ مانند حوزه اقتصاد زودبازده نیست که بعد از انجام یک تفاهم‌نامه یا رسیدن به توافق شاهد کاهش قیمت دلار باشیم.

می‌دانیم که مزرعه فرهنگ مزرعه‌ای است که با برنامه‌ریزی و کاشت بذر درست، حراست و حفاظت می‌تواند در فاصله زمانی میان‌مدت و بلندمدت محصولات ارزنده‌ای را ارائه دهد که بتواند شناسنامه فرهنگ و هویت ایرانی انقلابی و اسلامی باشد.

وی گفت: همفکری و اقناع دو مؤلفه و پیشانی نوشت فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تمامی سازمان‌ها، معاونت‌ها و مدیران آن است و این مسئله و تحقق آن که طی این مدت ریل‌گذاری نهایی آن انجام‌شده نشان خواهد داد که در محقق کردن وعده‌های بزرگ فرهنگی نگاه شعاری نداشته ایم و به جد تلاش خواهیم کرد تا تمامی آن وعده‌ها را اجرایی و عملیاتی سازیم.