منابع خبری بامداد شنبه گزارش دادند، وزیر انرژی عربستان سعودی با رئیس اداره ملی انرژی چین از طریق ویدئو کنفرانس درباره ثبات در بازارهای جهانی نفت گفت وگو کرده است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، «عبدالعزیز بن سلمان»، وزیر انرژی عربستان سعودی با «ژانگ جیان هوا» رئیس اداره […]

منابع خبری بامداد شنبه گزارش دادند، وزیر انرژی عربستان سعودی با رئیس اداره ملی انرژی چین از طریق ویدئو کنفرانس درباره ثبات در بازارهای جهانی نفت گفت وگو کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، «عبدالعزیز بن سلمان»، وزیر انرژی عربستان سعودی با «ژانگ جیان هوا» رئیس اداره ملی انرژی چین از طریق ویدئو کنفرانس گفت وگو کرده است.

بر اساس این گزارش دو طرف با اشاره به اهمیت مناسبات بین عربستان سعودی و چین، از این دو کشور به عنوان دو کشور کلیدی تولید کننده و مصرف کننده انرژی در جهان یاد کردند.

دو مقام سعودی و چینی همچنین آمادگی خود را برای همکاری دو کشور در حفظ ثبات بازار جهانی نفت و ادامه ارتباطات موثر و تقویت همکاری برای رویارویی با چالش‌های آینده اعلام کردند.

این گزارش می‌افزاید، عبدالعزیز بن سلمان و ژانگ جیان هوا بر اهمیت عرضه قابل اعتماد نفت در بلندمدت در ایجاد ثبات در بازار نفت تاکید کردند، بازاری که در نتیجه شرایط پیچیده و متغیر بین المللی با ابهامات زیادی مواجه است.

دو طرف همچنین درباره همکاری و سرمایه گذاری مشترک در کشورهای در پهنه طرح ابتکاری کمربند و جاده چین و سرمایه گذاری در پالایشگاه‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی در دو کشور و گسترش زمینه‌های همکاری در حوزه زنجیره تامین انرژی با احداث یک نمایندگی منطقه‌ای صنایع چینی در سعودی برای استفاده از موقعیت عربستان سعودی در سه قاره رایزنی کردند.

پیش تر عربستان سعودی اعلام کرده بود که ریاض با کاهش تولید نفت توسط کشورهای عضو اوپک پلاس موافقت کرده است و این تصمیم را کاملا اقتصادی و در راستای ثبات در بازارهای جهانی اعلام کرده بود.

آمریکا و کشورهای دیگر غربی با انتقاد شدید از تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت، آن را یک تصمیم کوته نظرانه دانسته و اقدامی در راستای جانبداری از روسیه قلمداد کردند.