مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در اولین جلسه شورای معاونین این اداره کل، هدف و اصلی ترین ماموریت این اداره کل و همچنین کتابخانه های عمومی استان را ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی عنوان کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان، اولین […]

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در اولین جلسه شورای معاونین این اداره کل، هدف و اصلی ترین ماموریت این اداره کل و همچنین کتابخانه های عمومی استان را ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان، اولین جلسه شورای معاونین اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه و با حضور حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان؛ احسان محمدی، معاون اداره امور اداری و مالی؛ محسن شمس اژه ای، رئیس اداره امور کتابخانه ها و کتابخوانی؛ علی جعفر پور، رئیس اداره همکاری ها؛ محمدرضا شفیعی، رئیس اداره امور مالی؛ رسول شاهرخی نیا، رئیس اداره امور اداری؛ حکمت ایزدی، کارشناس انجمن ها و مسئول هماهنگی امور شهرستانها؛ مهدی شفیعی، کارشناس مسئول حراست؛ محبوبه سادات فاضل، کارشناس مسئول امور مالی و مشاور امور بانوان و مرضیه معین فر، کارشناس روابط عمومی اداره کل برگزار شد.

در ابتدای جلسه حجت الاسلام معتمدی ضمن تاکید بر اهمیت خواندن قرآن کریم گفت: در بیان اهمیت قرآن همین بس که پیامیر اکرم (ص) فرمودند: «بهترین شما کسی است که قرآن را بیاموزد و آموزش دهد». کتاب قرآن، مقدس ترین و پرمحتوا ترین کتاب و معجزه الهی است. خواندن قرآن بهترین و تنها راه حل مشکلات و مسائل زندگی فردی و اجتماعی است.

وی جلسات شورای معاونین اداره کل را فرصت مناسبی برای تبادل ایده های خلاقانه در حوزه اجرای برنامه های فرهنگی، ارائه خدمات کتابخانه ای و تسهیل دسترسی عموم مردم به کتاب عنوان کرد و گفت: فرایند سیاستگذاری و تصمیم گیری به سازماندهی ویژه ای نیاز دارد. همچنین بایستی اتاق فکر، متشکل از همکاران مجموعه و دست اندرکاران حوزه کتاب و کتابخوانی تشکیل شود. اتاق فکر به شکل گیری و تولید اندیشه های موثر در جهت پیشبرد اهداف این اداره کل و اخذ تصمیات مناسب یاری می رساند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ضمن تاکید بر تشکیل جلسات اداری بین واحدهای مختلف اداره کل افزود: شناسایی مشکلات و موانع، ایجاد محفلی به منظور تفکر، تقویت همکاری و مشارکت فکری و تبادل نظر پیرامون مسائل و موضوعات مختلف کاری از اهداف این جلسات است.

حجت الاسلام معتمدی بر تکریم ارباب رجوع تاکید کرد و گفت: رفتار مناسب همراه با گشاده رویی در برخورد با مراجعان، آرامش و متانت در رفتار، راهنمایی مراجعان با ارائه توضیحات کافی، رعایت شأن و عزت نفس از مواردی است که باید در سطوح مختلف سازمان رعایت شود.

لزوم جلب مشارکت و حضور خیرین در پیشبرد اهداف فرهنگی، استفاده از ظرفیت مردمی برای حمایت از کتابخانه ها، نظارت دقیق و مستمر بر فعالیت ها از دیگر موارد اشاره شده در این جلسه بود.

گفتنی است در پایان این جلسه که به منظور ایجاد هماهنگی بیشتر در حوزه های مختلف ستادی در ارائه خدمات بهتر و کیفی سازی این خدمات برگزار شد، حاضرین در جلسه با بیان دغدغه ها و مسائل حوزه های کاری خود، به بحث و تبادل نظر پرداختند.