مردم سلحشور کردستان در مقابل شعارهای توخالی و معاندان ایستادگی کردند رئیس جمهور کشورمان صبح امروز در جمع مردم سنندج گفت: مردم بیدار و با بصیرت کردستان و زنان و مردان سلحشور این استان در مقابل شعارهای توخالی و معاندان ایستادگی کردند و کردستان را به عنوان استانی مقاوم حفظ کرده‌اند. به گزارش خبرنگار پایگاه […]

مردم سلحشور کردستان در مقابل شعارهای توخالی و معاندان ایستادگی کردند

رئیس جمهور کشورمان صبح امروز در جمع مردم سنندج گفت: مردم بیدار و با بصیرت کردستان و زنان و مردان سلحشور این استان در مقابل شعارهای توخالی و معاندان ایستادگی کردند و کردستان را به عنوان استانی مقاوم حفظ کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ دکتر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار با مردم سنندج که با حضور پرشور مردم در میدان آزادی سنندج برگزار شد اظهار داشت:

 امروز شاهد دو صحنه و عرصه هستیم؛ یکی صحنه‌ای سیاه و جنایت‌بار از شدیدترین جنایات، ظلم‌ها، تجاوزات و بمباران‌ها علیه مردمی که جرم آنها صرفا دفاع از وطن، خانه و کاشانه خود است و دیگری صحنه‌ای زیبا از حق‌خواهی، عدالت‌طلبی و استقلال‌خواهی که مردم مظلوم غزه رقم زده‌اند.

رئیس جمهور صحنه‌ای را که مردم غزه با استقامت و ایستادگی خود رقم زده‌اند، باعث بیداری در جهان دانست و افزود: امروز مردم جهان به روشنی دریافته‌اند که نظام استکبار به سرکردگی آمریکا و با همراهی چند کشور شرور اروپایی به چیزی جز منافع خودشان نمی‌اندیشند و انسان، شرافت و حقوق بشر برای آنها هیچ ارزشی ندارد.

دکتر رئیسی گفت: امروز مردم دنیا می‌دانند که عامل اصلی جنایات کسانی هستند که در ظاهر بزرگترین مدعیان حقوق بشر و در واقع اصلی‌ترین ناقضان حقوق بشر هستند. امروز به برکت خون شهیدان و راهنمایی‌های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی که همواره رژیم غاصب صهیونیستی را رژیمی تجاوزکار معرفی می‌کرد، همه دریافته‌اند که ناقضان و متجاوزان حقیقی به حقوق انسان‌ها چه کسانی هستند!

رئیس جمهور اظهار داشت: امروز همه دریافته‌اند که اساس وجودی رژیم صهیونیستی بر قتل، کشتار، تخریب و تجاوز است. امروز همه به حقانیت موضع جمهوری اسلامی ایران پی برده‌اند و ملت‌ها بیدار شده و فهمیده‌اند که دوست کیست و دشمن کدام است؛ مردم دنیا دیگر به خوبی ماهیت رژیمی که ۴ هزار کودک را به قتل رسانده، شناخته‌اند.

دکتر رئیسی در ادامه مردم استان کردستان را مردمی با صفا، با وفا، مخلص و با بصیرت توصیف کرد که در مقابل شعارهای توخالی تجزیه‌طلبان و معاندان ایستادگی کردند و خاطرنشان کرد: جوانان، پیشمرگه‌ها و همه مردم کردستان حقیقتا در جای‌جای این استان از خودگذشتگی و افتخارآفرینی کردند و با ایستادگی در مقابل توطئه‌های دشمنان برای این استان امنیت و آرامش آفریدند و امروز این امنیت، انسجام و آرامش بستر توسعه استان است.

وی با بیان اینکه امروز امنیت کردستان مرهون خون شهداست و وحدت بین شیعه و سنی مرهون ایستادگی مردان و زنان بابصیرت است و این وحدت و امنبت قیمت بالایی دارد گفت: شرایط کردستان در شهر و روستا به برکت انقلاب متحول شده، کارهای زیادی در کردستان صورت گرفته و این را می‌توان در قیاس با قبل از انقلاب مشاهده کرد.

رئیس جمهور اضافه کرد: رهبر حکیم ما فرمودند به طرف قله در حال حرکت هستیم و ناامیدی هرگز نباید باشد، و امروز ملت ایران بیش از همه اوقات امبدولر به آینده هستند و آینده را بسیار روشن می‌بینند.

وی ادامه داد: امروز ملت ایران به آینده امیدوار است جوانان آینده را علی رغم خواست دشمنان بسیار روشن می‌بینند و علم اندوزی و معرفت افزایی را پیشه کردند و افق را هم افق روشنی می‌بینیم و آنچه در این استان مورد تاکید بود در دور اول سفر مردم مشکلاتی را در سنندج و برخی شهرها با آن وجواجه بودند و تلاش هایی در مرکز مطرح شد و امروز شاهد افتتاح برخی از این طرح ها بودیم که یکی از آنها قطار سنندج- همدان بود و مردم عزیز این استان به سهولت می توانند تردد داشته باشند و این اقدام خوبی بود.

وی گفت: علم‌افزایی و معرفت‌افزایی را پیشه کردند و شرایط برای کلر آماده است و افق روشنی در انتظار ماست.

رییس جمهور تصریح کرد: در دور اول سفر وعده‌هایی دادیم و مصوباتی داشتیم که بیشتر انها تحقق یافته است، راه‌‌اهن سنندج همدان به عنوان یک مطالبه جدی امروز به بهره‌برداری رسید.

وی همچنین از فعال شدن ساخت ۳۰ هزار مسکن در کردستان خبر داد.

وی گفت: مشکل کردستان بیکاری است که اولویت ما در کردستان بومی‌گزینی است لذا باید تلاش کرد، جوانی که در کردستان دارای شرایط است از آن استفاده شود.

رئیسی ادامه داد: از همکاران اداری می‌خواهم که به دور از پارتی‌بازی به رفع مشکلات مردم بپردازند و در جهت رضایت مردم تلاش کنند.

رئیس جمهور همچنین گفت: در این دولت بیش از ۵ هزار کارگاه تعطیل و نیمه‌تعطیل به عرصه تولید بازگشته‌اند و این کار خوبی در ایجاد اشتغال است.

وی همچنین ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان فعال شده‌ و با وزارتخانه‌ها لینک شده‌اند.

وی با قدردانی از استاندار کردستان برای تلاش در زمینه ایجاد اشتغال، گفت: می‌خواهم که همین اقدامات خوب در استان ادامه پیدا کند.

رئیسی گفت: ۳۵ هزار میلیارد تومان برای کارهای توسعه‌ای در کردستان مابین دو سفر در کردستان هزینه شده هست هر چند تلاش می‌شود که این اقدامات افزایش یابد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: همکاران ما تلاش می‌کنند علی‌رغم همه تهدیدها و تحریم‌ها تلاش می‌کنند مشکلات را حل کنند و مردم کردستان که تاکنون به عنوان مردمی آزاده و مسلمان و متعهد به انقلاب درخشیده‌اند بعد از این هم این راه پیموده خواهد شد.

کویستان عبدالحکیمی