میک والاس عضو برجسته پارلمان اروپا در سخنانی در صحن این نهاد از دخالت و نفوذ آمریکا در نظام آموزشی کشورهای عضو اتحادیه اروپا انتقاد کرد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، این نماینده ایرلندی چپ گرا امروز شنبه در صفحه توییتر خود فیلمی از سخنرانی در صحن علنی پارلمان اروپا را منتشر کرد و […]

میک والاس عضو برجسته پارلمان اروپا در سخنانی در صحن این نهاد از دخالت و نفوذ آمریکا در نظام آموزشی کشورهای عضو اتحادیه اروپا انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، این نماینده ایرلندی چپ گرا امروز شنبه در صفحه توییتر خود فیلمی از سخنرانی در صحن علنی پارلمان اروپا را منتشر کرد و نوشت: اتحادیه اروپا وانمود می کند که دخالت خارحی منحصر به روسیه و چین است؛ در صورتیکه هیچ کشوری به اندازه امپراطوری آمریکا در اتحادیه دخالت نمی کند.

والاس افزود: آنها بسیاری از رسانه های جریان اصلی ما را خریده، میلیون ها دلار صرف اندیشکده ها کرده، به شدت در دانشگاه های ما سرمایه گذاری کرده و تلاش می کنند که در (تعیین) سرفصل های دانشگاه ها نیز اعمال نفوذ کنند.

این سیاستمدار جنجالی در ادامه سخنان خود افزود: (آمریکایی‌ها) در نظام آموزشی ما نفوذ کرده اند. چه امیدی به دموکراسی در اتحادیه اروپا می توان داشت؟ نمایندگان پارلمان اروپا باید به خودشان بیایند.