مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به اینکه ۵ شهر استان عاری از شبکه سیم مسی هستند، افزود: تاکنون ۳۵۰۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی در استان اصلاح و به کابل خودنگهدار تبدیل شده است. به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق […]

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به اینکه ۵ شهر استان عاری از شبکه سیم مسی هستند، افزود: تاکنون ۳۵۰۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی در استان اصلاح و به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: طول شبکه فشار ضعیف هوایی استان کردستان ۵۷۰۰ کیلومتر است که تاکنون قریب به ۳۵۰۰ کیلومتر آن اصلاح و به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه شبکه فشار ضعیف هوایی در بخش شهری شهرستان های دیواندره، دهگلان ، سروآباد و سنندج شمالی اصلاح و بهسازی شده است، افزود: کامیاران اولین شهرستان استان است که شبکه برق آن به‌طور کامل اصلاح و به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه تا پایان خرداد سال آینده شبکه فشار ضعیف هوایی امور برق جنوب شهرستان سنندج در بخش شهری و روستایی نیزاصلاح، بهسازی و تبدیل به کابل خودنگهدار خواهد شد، اظهارداشت: مقرر است تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۱ کل شبکه فشار ضعیف هوایی در دو بخش شهری و روستایی استان به کابل خودنگهدار تبدیل شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان افزود: امسال تاکنون بیش از ۱۰۳۳ کیلومتر شبکه در نقاط مختلف استان اصلاح، بهسازی و به کابل خودنگهدار تبدیل شده است که ۶۱۱ کیلومتر آن روستایی و ۴۲۲ کیلومتر آن نیز در حوزه شهری قرار دارد.

لهونیان خاطرنشان کرد: طی دو سال و نیم اخیر ۳۵۰۰ کیلومتر شبکه سیم مسی با استفاده از روش‌های نوین و تکنولوژی‌های جدید و با اعتباری بالغ ‌بر ۵۰۰ میلیارد تومان اصلاح، بهسازی و به کابل خود نگهدار تبدیل شد و همزمان عملیات رفع حریم و جمع آوری تیرهای فرسوده برق نیز در شبکه انجام شد.

وی هدف ازتبدیل شبکه فرسوده و فشارضعیف برق به کابل خودنگهدار را افزایش قابلیت اطمینان و ظریب ایمنی شبکه عنوان کرد و گفت:افزایش پایداری شبکه، تامین ولتاژ استاندارد برای مشترکان، کمک به مبلمان شهری و روستایی، جلوگیری از سرقت انرژی و تجهیزات شبکه و در نتیجه جلوگیری از ورود آسیب به وسایل برقی مشترکان از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

کویستان عبدالحکیمی/ کردستان