سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان با فرماندار مریوان دیدار کرد معصومه حسنی خونسار، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان با اسماعیل احمدی، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مریوان دیدار و گفتگو کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ معصومه حسنی خونسار، سرپرست اداره کل […]

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان با فرماندار مریوان دیدار کرد

معصومه حسنی خونسار، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان با اسماعیل احمدی، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مریوان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ معصومه حسنی خونسار، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان با همراهی عدنان یعقوبی، رئیس اداره کتابخانه های شهرستان مریوان، محمدجلیل سیدی، رئیس اداره امور کتابخانه های عمومی استان و حامد عبدالملکی، حراست کتابخانه های عمومی استان با اسماعیل احمدی، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مریوان دیدار و گفتگو کرد.
حسنی خونسار در این دیدار با اشاره به نقش مهم کتابخانه های عمومی در توسعه فرهنگی کشور، گفت: این نهاد به عنوان یکی از ارکان مهم در حوزه فرهنگ، نیاز به حمایت مسئولان دستگاه های مختلف و خیرین دارد.
وی بیان کرد: خوشبختانه سطح خدمت رسانی کتابخانه های عمومی با برگزاری برنامه های متنوع در سال های اخیر افزایش چشمگیری داشته که این امر با استقبال اقشار مختلف مردم مواجه شده است.
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان بیان کرد: کتابخانه های عمومی مریوان به رغم برخی کمبودها همواره تلاش کرده اند که بهترین خدمت رسانی را به علاقمندان داشته باشند و استقبال گسترده از برنامه های فرهنگی در این کتابخانه ها خود این امر را اثبات می کند.
حسنی خونسار عنوان کرد: حمایت دستگاه ها و ارگان های تاثیرگذار مانند فرمانداری ها، شهرداری ها و بخشداری ها می تواند سطح خدمت رسانی عمومی را در حوزه کتاب و کتابخوانی بیش از پیش ارتقا دهد.
وی خواستار تخصیص اعتبار مناسب در محل تملک دارایی های سرمایه ای استان به این نهاد فرهنگی شد و افزود: در حال حاضر تعداد زیادی از کتابخانه های عمومی دارای مشکل عمرانی و کمبود تجهیزات هستند و این اعتبار می تواند بخش از مشکلات را رفع کند.
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان گفت: با توجه به سوابق فرماندار شهرستان مریوان در حوزه فرهنگی استان های کرمانشاه و کردستان این انتظار می رود که حمایت ویژه ای از این نهاد فرهنگی داشته باشند.
اسماعیل احمدی، فرماندار شهرستان مریوان نیز در این دیدار عنوان کرد: ارتقای سرانه مطالعه همواره یکی از دغدغه های بنده بوده است و حمایت از این بخش از برنامه های اولویت دار در فرمانداری شهرستان مریوان است.
وی تصریح کرد: کتاب از ارکان مهم در توسعه فرهنگی جامعه است و بی توجهی به این مقوله آثار زیانباری برای جامعه به ارمغان خواهد آورد.

احمدی با اشاره افزایش اعتبار کتابخانه های عمومی از محل تملک دارایی های سرمایه ای استان در سال جاری، اظهار کرد: با این وجود تلاش می کنیم در صورتی که شرایط فراهم باشد این میزان دوباره افزایش پیدا کند.
گفتنی است؛شهرستان مریوان در حال حاضر دارای سه باب کتابخانه عمومی نهادی و چهار باب کتابخانه عمومی مشارکتی با پنج هزار عضو فعال است.