رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: یک میلیارد ریال کالای قاچاق امسال در بازرسی از بازار استان کشف و ضبط شده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ فرزاد سردارزاده با اشاره به اینکه در زمینه مقابله و مبارزه با عرضه کالای قاچاق بازرسی هایی در […]

رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: یک میلیارد ریال کالای قاچاق امسال در بازرسی از بازار استان کشف و ضبط شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ فرزاد سردارزاده با اشاره به اینکه در زمینه مقابله و مبارزه با عرضه کالای قاچاق بازرسی هایی در سطح بازار استان انجام می شود، اظهار داشت: امسال چهار هزار و ۷۷۴ مورد بازرسی در این زمینه از بازار استان انجام شده است.

وی اضافه کرد: ۴۴ تخلف احراز شده در قالب ۴۴ پرونده مربوط به کشف کالای قاچاق در بازار استان طی این مدت تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ارزش ریالی این پرونده‌ها را یک میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: بیشتر کالای قاچاق کشف شده در این مدت مربوط به سیگار است.

سردارزاده بر مشارکت بیشتر مردم در کنترل و بازرسی بازار تاکید کرد و اظهار داشت:  در این ۹ ماه چهار هزار و ۵۶ مورد شکایت مربوط به تخلف در بازار  به صورت تلفنی، کتبی،  حضوری و الکترونیکی از سوی مردم گزارش شده و به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تخلف صورت گرفته در بازار استان مربوط به گران فروشی، کم فروشی و عدم درج قیمت است، یادآور شد: بیشترین نارضایتی مردم هم با توجه به شکایت های آنها به گران فروشی و کم فروشی بر می گردد.

تماس تلفنی مردم از طریق شماره ۱۲۴ قابل انجام است و این سامانه تلفنی بطور شبانه روزی برای دریافت شکایت، انتقادات، پیشنهادات و نظارت مردمی فعال است و شهروندان می توانند هر گونه تخلف اقتصادی در راستای عدم درج قیمت، صدور فاکتور، تقلب، گرانفروشی را از این طریق اعلام کنند.

۷۵ هزار و ۷۶۸ واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد و از این تعداد بیش از ۳۰ هزار واحد در مرکز استان مستقر هستند که سه درصد از این واحدهای صنفی را فروشگاه های متوسط  و زنجیره ای تشکیل داده است.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان