شهردار گرمدره کرج اعلام کرد: وضعیت اسکان ۱۰۷ خانوار گرمدره ای ساکن حاشیه راه آهن تهران – تبریز پس از سال ها بلاتکلیفی با پیگیری نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی و اهتمام شهرداری گرمدره مشخص شد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، مسعود نجفی اظهار داشت : با تلاش و پیگیری های علیرضا […]

شهردار گرمدره کرج اعلام کرد: وضعیت اسکان ۱۰۷ خانوار گرمدره ای ساکن حاشیه راه آهن تهران – تبریز پس از سال ها بلاتکلیفی با پیگیری نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی و اهتمام شهرداری گرمدره مشخص شد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، مسعود نجفی اظهار داشت : با تلاش و پیگیری های علیرضا عباسی نماینده مردم کرج ، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی به تازگی ۲ نشست ملی با مسوولان راه آهن جمهوری اسلامی ایران و سایر متولیان امر برگزار شد و بستر مناسب برای جابه جایی این خانوارها پس از چند دهه بلاتکلیفی فراهم شده است.

وی ادامه داد: در کنار پیگیری های این نماینده مجلس، شهرداری گرمدره نیز، اقداماتی برای تامین زمین جهت اسکان خانوارهای ساکن حاشیه راه آهن تهران – تبریز به عمل آورده است.

نجفی گفت : اکنون تامین امکانات زیر ساختی برای جابه جایی این خانوارها در دستور کار قرار گرفته و تا پایان امسال این امر محقق می شود.

شهردار گرمدره با بیان اینکه این اتفاق خوبی برای ساکنان محدوده راه آهن گرمدره است ،‌ افزود: شهرداری گرمدره درخواست واگذاری زمین های حاشیه راه آهن برای ایجاد مسیر سبز و پیست دوچرخه سواری را داشت که موافقت اولیه آن اخذ شده است.
وی با قدردانی از پیگیری های نماینده مردم کرج ، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : ساکنان حاشیه راه آهن در گرمدره چند دهه بود که از تردد قطارها و مزاحمت صوتی آنها به مسوولان کشوری و استانی شکایت بردند که در نهایت اکنون شاهد فراهم شدن سازوکارها برای رهایی آنان از این وضعیت هستیم.

شهر۵۰ هزار نفری گرمدره در ۶ کیلومتری شرق کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

ساکنان حریم راه آهن تهران – تبریز در گرمدره کرج می گویند که سالهای طولانی سابقه سکونت در حاشیه این خط ریلی دارند اما خط ریلی مذکور بدون لحاظ کردن مسایل ایمنی برای ساکنان حاشیه آن احداث شده است.

در پی شکایت های ساکنان این واحدها، خردادماه سال ۹۹، مسوولان فنی و مهندسی استان های تهران و البرز با دعوت شورا و شهرداری گرمدره نشست مشترک در این خصوص برگزار کردند اما نتیجه ای به دست نیامد.

در دهه ۸۰ قرار بود با تامین ۶ میلیارد تومان اعتبار این املاک خریداری و ساکنان آنها به جای دیگری نقل مکان کنند که این اعتبار تامین نشد.