رئیس جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأت بلندپایه سیاسی و اقتصادی و برای دیدار رسمی به چین سفر کرده بود، دقایقی پیش با استقبال رسمی دکتر مخبر معاون اول رئیس جمهور و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین قمی معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی که در رأس هیأت بلندپایه سیاسی و اقتصادی و برای دیدار رسمی به چین سفر کرده بود، صبح امروز پنجشنبه با استقبال رسمی دکتر مخبر معاون اول رئیس جمهور و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین قمی معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری و جمعی از اعضای کابینه وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.

دیدار و گفتگو با رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس کنگره ملی خلق چین، امضای اسناد همکاری راهبردی در بخش‌های مختلف، سخنرانی در دانشگاه پکن، دیدار با اندیشمندان و فرهیختگان برتر چینی، دیدار با نمایندگان ده‌ها شرکت بزرگ تجاری و صنعتی چینی و دیدار با مسلمانان پکن در مسجد تاریخی دونگ سی از جمله برنامه‌های سفر دکتر رئیسی به کشور چین بود.

رئیس جمهور را در این سفر دکتر اسماعیلی رئیس دفتر و وزرای امور خارجه، اقتصاد، نفت، صمت، راه و شهرسازی و جهادکشاورزی همراهی می‌کردند.