ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین قرار است برای نخستین بار در حاشیه اجلاس گروه ۷ در هیروشیما در ژاپن با یون سوک یول همتای کره جنوبی خود دیدار کند؛ دیداری که به نظر می رسد تحت فشار گروه ۷ بر کره جنوبی برای وادار کردن آن به حمایت نظامی و تسلیحاتی از اوکراین انجام خواهد […]

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین قرار است برای نخستین بار در حاشیه اجلاس گروه ۷ در هیروشیما در ژاپن با یون سوک یول همتای کره جنوبی خود دیدار کند؛ دیداری که به نظر می رسد تحت فشار گروه ۷ بر کره جنوبی برای وادار کردن آن به حمایت نظامی و تسلیحاتی از اوکراین انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از پایگاه خبری «کوریا تایمز»، رئیس جمهوری اوکراین ۳۰ اردیبهشت عربستان سعودی را پس از شرکت در اجلاس اتحادیه عرب ترک کرد و سپس وارد هیروشیما شد تا در اجلاس سران گروه ۷ شرکت کند.

یکی از اهداف این اجلاس تحت فشار گذاشتن بیشتر روسیه برای پایان دادن به جنگ اوکراین خواهد بود.
به استناد گزارشهای خبری، کره جنوبی تاکنون چندین محموله حاوی کمک های بشردوستانه به اوکراین ارسال کرده است، اما درخواست کیف برای سلاح های مرگبار را رد کرده است.

پیش از این، کره جنوبی بخاطر محدود کردن کمک هایش به اوکراین به کمک های غیرنظامی و عدم مشارکت به حمایت تسلیحاتی از اوکراین زیر تیغ انتقادهای کشورهای حامی اوکراین قرار داشت تا حدی که رئیس جمهوری کره جنوبی قبل از سفر اخیرش به واشنگتن مجبور شد اعلام کند که اگر لازم شود، کره جنوبی تغییراتی را در نوع حمایت های خود از اوکراین انجام خواهد داد

درحال حاضر کره جنوبی در راستای اصل عدم تامین سلاح های مرگبار به کشورهای خارجی تنها به فراهم کردن کمک های بشردوستانه و اقتصادی به اوکراین بسنده کرده است. باوجود این یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی نشانه هایی از تغییر جهتی مهم در این اصل طی مصاحبه های مطبوعاتی اخیر خود در ماه گذشته نشان داده است و خاطر نشان کرده ممکن است برای سئول درصورت به وجود آمدن شرایطی که جامعه بین الملل نتواند از آن چشم پوشی کند که شامل حملات بزرگ به شهروندان غیرنظامی، کشتار و یا تخطی جدی از قوانین جنگ می شود، پافشاری بر تامین کمک های بشردوستانه و مالی دشوار شود.

چنین اظهاراتی خشم روسیه را برانگیخت و منجر به انجام واکنش های خصمانه شد. بدین ترتیب دیمتری مدودوف معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه گفت : « نمی دانم شهروندان کره جنوبی چه خواهند گفت وقتی ببینند تازه ترین سلاح های روسیه در دست کره شمالی است. »

سئول نه تنها از جانب زلنسکی بلکه از سوی کشورهای غربی نیز برای ارسال تجهیزات نظامی به کی‌یف به رغم مجاورت و همسایگی با روسیه و کره شمالی تحت فشار است.