همزمان با پیروزی حزب راست‌گرای افراطی در انتخابات ایتالیا، برای نخستین بار در تاریخ این کشور، یک آفریقایی‌تبار سیاه‌پوست به مجلس نمایندگان ایتالیا راه پیدا کرده است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از رویترز، «ابوبکر سوماهورو» که در ۱۹ سالگی از ساحل عاج به ایتالیا مهاجرت کرده است، اکنون در ۴۲ سالگی یک کرسی […]

همزمان با پیروزی حزب راست‌گرای افراطی در انتخابات ایتالیا، برای نخستین بار در تاریخ این کشور، یک آفریقایی‌تبار سیاه‌پوست به مجلس نمایندگان ایتالیا راه پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از رویترز، «ابوبکر سوماهورو» که در ۱۹ سالگی از ساحل عاج به ایتالیا مهاجرت کرده است، اکنون در ۴۲ سالگی یک کرسی قانونگذاری برای حزب چپ‌گرای سبز ایتالیا در مجلس نمایندگان ایتالیا به دست آورده است.

سوماهورو در گفت‌وگو با رویترز گفت که پس از ورود به ایتالیا، واقعیت تلخ زندگی مهاجران در این کشور و سیاست‌های نادرست دولت‌ها در زمینه او را شوکه کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه قصد ندارد تنها نماینده بخشی از جامعه باشد، افزود: سیاستمداران طوفان فقر آینده را ندیده‌اند.

این مهاجر آفریقایی تبار با هشدار نسبت به افزایش قیمت انرژی و مواد غذایی، خاطر نشان کرد: توزیع عادلانه‌تر ثروت باعث کاهش تنش‌های اجتماعی می‌شود.

این در حالی است که در جریان انتخابات ایتالیا در ۲۵ سپتامبر، حزب راست افراطی اکثریت کرسی ‌های پارلمان را کسب کرد. جورجیا ملونی که حزبش در صدر قرار گرفت، رهبری دولت بعدی را برعهده خواهد داشت.

پیروزی این حزب نگرانی‌ پناهجویان ایتالیا را به دنبال داشته است. زیرا از جمله وعده‌های ملونی برای پیروزی در انتخابات افزایش شتاب در بازگرداندن مهاجران غیرقانونی به کشور مبدا و اجرای قوانین سخت‌گیرانه‌تر پناهندگی بوده است.

خانم ملونی همچنین برای جلوگیری از ورود پناهجویان از طریق دریا خواستار محاصره دریایی شمال آفریقا و وضع محدودیت‌های جدیدی برای قایق‌های نجات متعلق به موسسات خیریه شده است.

این در حالی است که زندگی پناهجویان در ایتالیا پیش از این نیز بسیار دشوار ارزیابی می‌شد. پرونده درخواست پناهندگی بسیاری از آن‌ها توسط اداره مهاجرت رد شده و امکان کار قانونی برای آن‌ها وجود ندارد. بر اساس برخی نظرسنجی‌ها پناهجویان در ایتالیا از تبعیض نیز رنج می‌برند. به نظر می‌رسد شرایط این پناهجویان وخیم‌تر نیز خواهد شد.

حزب برادران ایتالیا به رهبری جورجیا ملونی در انتخابات سال ۲۰۱۸ اندکی بیش از چهار درصد آرا را بدست آورده بود. بنیانگذاران این حزب از نوادگان سیاسی «جنبش اجتماعی ایتالیا» هستند. این جنبش تشکلی سیاسی است که پس از جنگ دوم جهانی توسط حامیان بنیتو موسولینی، دیکتاتور فاشیست ایتالیا بنیان نهاده شد. این حزب همچنین نشان‌واره احزاب راست افراطی پس از جنگ را حفظ کرده است: شعله‌ای سه رنگ که اغلب از آن به عنوان آتش مقبره موسولینی یاد می‌شود.