در هفته ورزش و تربیت بدنی، ۲۶ طرح ورزشی در ۱۷ شهرستان استان به بهره برداری خواهد رسید. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس در گردهمایی مشترک روسای اداره‌های ورزش و جوانان فارس و مسئولان تربیت بدنی و سلامت آموزش و […]

در هفته ورزش و تربیت بدنی، ۲۶ طرح ورزشی در ۱۷ شهرستان استان به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس در گردهمایی مشترک روسای اداره‌های ورزش و جوانان فارس و مسئولان تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گفت: سرمایه گذاری و حمایت از ظرفیت‌های ورزش دانش آموزی، نویدبخش آینده‌ای روشن برای ورزش حرفه‌ای استان است.
حیدر صفرپور با بیان اینکه سومین المپیاد استعداد‌های برتر ورزشی ویژه دانش آموزان کشور در حال برگزاری است ادامه داد: دانش آموزان استان فارس با کسب مدال‌های رنگارنگ در رشته‌های مختلف ورزشی، پس از تهران و اصفهان در جایگاه سوم قرار گرفته اند که با وجود تعطیلی دوساله رقابت‌های ورزشی درپی همه گیری کرونا، موفقیتی ارزشمند محسوب می‌شود.
وی گفت: همانطور که مدافعان حرم از اسلام دفاع می‌کنند معلمان همواره ایثارگرانه از ارزش‌های اسلامی دفاع می‌کنند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس عدالت محوری در توسعه زیرساخت‌های ورزشی را به ویژه در مناطق کمتر برخوردار، از اولویت‌های این اداره کل برشمرد و گفت: در ۹ ماه گذشته ۹۶ طرح ورزشی در سراسر استان فارس به بهره برداری رسیده است.
صفرپور با بیان اینکه استان فارس در هفته دولت امسال با بهره برداری از ۵۴ هزار مترمربع فضای ورزشی در ۲۲ شهرستان، مقام اول کشور را کسب کرد، افزود: در هفته ورزش و تربیت بدنی نیز ۲۶ طرح ورزشی در ۱۷ شهرستان استان به بهره برداری خواهد رسید.
وی افزود: در راستای توسعه بیش از پیش ورزش با ساماندهی ۶۵ هزار ورزشکار روستایی و عشایری جایگاه اول را در سطح کشور به خود اختصاص داده ایم.
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس ادامه داد: با تعامل و همراهی اداره کل ورزش و جوانان و آموزش و پرورش فارس در امور ورزشی پرورش، پیشرفت روح و جسم دانش آموزان را توامان شاهد خواهیم بود.
صفرپور گفت: امروزه تلفیق ظرفیت نیرو‌های متخصص در اداره کل ورزش و جوانان در کنار فعالیت متولیان تربیت بدنی آموزش و پرورش به نشاط جامعه و تربیت جوانان برومند برای آینده کشور منجر خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این گردهمایی از بهره برداری از ۱۰ زمین چمن ورزشی در مدارس فارس تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم، سرانه فضا‌های ورزشی دانش آموزی در استان فارس که پیش از این ۲۱ صدم مترمربع بود به ۲۷ صدم مترمربع افزایش یافته در حالی که میانگین سرانه فضا‌های ورزشی دانش آموزی در کشور ۳۳ صدم مترمربع است.
محمدخلیل عسکری با بیان اینکه در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، با ۲۰ دستگاه اجرایی استان تفاهم نامه همکاری امضا کرده ایم، افزود: تفاهم نامه با اداره کل ورزش و جوانان فارس ۳ بخش فعالیت‌های ورزشی، نیروی انسانی و آموزش و تحقیقات تدوین را شامل می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در راستای سیاست‌های عدالت محور و بهره مندی عموم مردم از فضا‌های ورزشی آموزش و پرورش، طرح شهید خرازی اجرا و فضا‌های ورزشی یک روز در هفته در اختیار مادران و دختران دانش آموز و یک روز در اختیار پسران و پدران قرار گرفت که اثر تربیتی مشهودی به دنبال داشته است.
نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز نیز در گردهمایی مشترک اداره کل آموزش و پرورش و ورزش و جوانان استان تاکید کرد: غیرت و مردانگی از خصلت‌های همیشگی ورزشکاران کشورمان از گذشته تاکنون بوده است.
آیت الله لطف اله دژکام خواستار هدفگذاری مشترک متولیان ورزش و تعلیم و تربیت در فعالیت‌های ورزشی در حوزه‌های سلامت جسمی، تربیت اخلاقی و ارتقای مسائل اجتماعی شد و گفت: توجه به سلامت جسمی و روانی نوجوانان سلامت آینده کشور را تضمین می‌کند.
وی افزود: متولیان عرصه تربیتی باید با همکاری دیگر بخش‌ها از جمله حوزه ورزشی در تقویت روحیه غیرت و مردانگی در جامعه تلاش کنند.
وی ادامه داد: اصل دینداری به داشتن مرام و غیرت است، اگر این خصلت در انسان وجود نداشته باشد انسانیتی شکل نخواهد گرفت.
این گردهمایی با حضور روسای اداره‌های ورزش و جوانان، کارشناس مسئولان تربیت بدنی و سلامت، کارشناسان و مسئولان امور تربیتی، روسای هیات‌های ورزشی و مسئولان انجمن‌های ورزش دانش آموزی استان برگزار شد.
۲۶ مهر تا ۲ آبان هفته ورزش و تربیت بدنی نام گرفته است.