معاون حقوقی و امور نمایندگان مجلس فرماندهی انتظامی استان از شناسایی مزاحمان تلفنی مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ و معرفی آنها به مرجع قضائی خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی استان اصفهان، سرهنگ” نبی الله محمدی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس […]

معاون حقوقی و امور نمایندگان مجلس فرماندهی انتظامی استان از شناسایی مزاحمان تلفنی مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ و معرفی آنها به مرجع قضائی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی استان اصفهان، سرهنگ” نبی الله محمدی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: با توجه به ماموریت های فراوان مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ نیاز است که خطوط این مرکز به طور شبانه روز آزاد باشد تا کارشناسان پلیس پاسخگوی نیاز و امدادخواهی شهروندان باشند و قطعاً هرگونه تماس تلفنی و مزاحمت های تلفنی باعث ایجاد اختلال در فعالیت مرکز ۱۱۰ شده و به تبع ماموران پلیس نیز نمی توانند به تماس های فوریتی مردم رسیدگی کنند.
وی افزود: گاهی ممکن است یا حادثه ناگواری بخواهد اتفاق بیفتد که بایستی ماموران سریعاً در صحنه حادثه حضور یابند اما به دلیل مزاحمت تلفنی که با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ صورت می گیرد ماموران نتوانند در صحنه حاضر شده و عدم حضور به موقع آنها به قیمت از دست رفتن جان یک انسان تمام شود .
معاون حقوقی و امور نمایندگان مجلس فرماندهی انتظامی استان از شناسایی مزاحمان تلفنی مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ و معرفی آنها به مرجع قضائی خبر داد و گفت: براساس ماده ۶۴۱ بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی هر کس به وسیله تلفن یا دستگاه های مخابراتی دیگر برای اشخاص ایجاد مزاحمت کند، علاوه بر اجرای مقررات خاص شرکت مخابرات، مرتکب به حبس از یک تا ۶ ماه محکوم خواهد شد.
وی ادامه داد: علاوه بر این ماده واحده قانون اصلاح تبصره ۲ ماده ۱۴ قانون تاسیس شرکت مخابرات ایران مصوب سال ۱۳۶۶ نیز موید این مطلب است که می گوید: هر کس وسیله مخابراتی در اختیار خود را وسیله مزاحمت دیگری قرار دهد یا با عمد و سؤنیت ارتباط دیگری را مختل کند برای بار نخست پس از کشف، ارتباط تلفنی او به مدت یک هفته همراه با اخطار کتبی قطع و تجدید ارتباط مستلزم پرداخت هزینه های مربوطه خواهد بود.
سرهنگ محمدی اظهار داشت: برای بار دوم اگر مزاحمت تلفنی صورت گیرد، ارتباط تلفنی شخص مزاحم به مدت ۳ ماه همراه با اخطار کتبی و تجدید ارتباط مستلزم پرداخت هزینه های مربوطه و تقاضای مشترک خواهد بود و برای بار سوم، شرکت، ارتباط تلفنی وی را به طور دائم قطع و اقدام به جمع آوری منصوبات تلفن کرده و ودیعه مشتری را پس از تسویه حساب مسترد خواهد کرد.
این مقام انتظامی در خصوص اینکه چه مواردی شامل یک مزاحمت می شود تصریح کرد: همانطور که در قانون آمده هر گونه مزاحمتی که در آن شخص، خط تلفن را مشغول کند و این مشغول کردن باعث آزار و اذیت و سلب آسایش شود مزاحمت خواهد بود.
سرهنگ محمدی با بیان اینکه برخورد قانونی با کسانی برای مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مزاحمت تلفنی ایجاد کنند در دستور کار جدی این معاونت قرار دارد عنوان داشت: البته پلیس استان اصفهان به دنبال فرهنگ سازی استفاده صحیح از سامانه فوریتی ۱۱۰ است و از شهروندان انتظار داریم که از مزاحمت های تلفنی، تماس های بی مورد و غیر مرتبط با این سامانه پرهیز کنند و اجازه دهند تا ماموران به پلیس به تماس های فوریتی شهروندان در اسرع وقت پاسخ داده و به موقع به این موارد رسیدگی کنند.