طرح سفیران سلامت دانش‌آموزی استان اصفهان افتتاح شد طرح سفیران سلامت دانش‌آموزی با شرکت ۴۵۰ دانش‌آموزان مدارس استان اصفهان در راستای ارتقای سواد سلامت دانش‌آموزان استان اصفهان آغاز شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، طرح سفیران سلامت دانش‌آموزی با شرکت ۴۵۰ دانش‌آموزان مدارس استان اصفهان افتتاح شد. آذر کیوان امیرپور، معاون تربیت‌بدنی […]

طرح سفیران سلامت دانش‌آموزی استان اصفهان افتتاح شد

طرح سفیران سلامت دانش‌آموزی با شرکت ۴۵۰ دانش‌آموزان مدارس استان اصفهان در راستای ارتقای سواد سلامت دانش‌آموزان استان اصفهان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، طرح سفیران سلامت دانش‌آموزی با شرکت ۴۵۰ دانش‌آموزان مدارس استان اصفهان افتتاح شد.

آذر کیوان امیرپور، معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در این مراسم اظهار داشت: نقش دانش‌آموزان سفیر در پیشبرد اهداف و برنامه‌های سلامت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و کودکان و نوجوانان با کسب اطلاعات علمی و تخصصی می‌توانند توانایی‌های خود را به طور قابل‌توجهی ارتقا دهند.

وی بیان داشت: سفیران سلامت دانش‌آموزی بامعناترین طرح در راستای ارتقای سواد سلامت دانش‌آموزان است و در قالب این طرح، مطالب آموزشی ارائه و دانش‌آموزان عضو سفیران سلامت، آموزش‌ها را به سایر دانش‌آموزان و گروه همسالان منتقل می‌کنند.

علی پارسا، معاون فنی مرکز بهداشت استان در این آیین گفت: تأثیر مثبت همکاری‌های مرکز بهداشت استان و آموزش پرورش در پیشبرد اهداف و برنامه‌های سلامت و تندرستی دانش‌آموزان به شکل مطلوبی صورت‌گرفته و نوید روزهای موفقی را دارد.

در این برنامه دانش‌آموزان با مهارت‌های امدادی نظیر کنترل خونریزی بینی؛ شکستگی‌ها، آموزش مانور هایملیخ، نقش تغذیه سالم در رشد سلامت جسمی و روحی؛ تأثیر ورزش بر سلامتی و آشنایی با چند حرکت ورزشی؛ بهداشت دهان و دندان و نحوه صحیح مسواک‌زدن و همچنین آشنایی با شیوه‌های صحیح حفاظت محیط‌زیست آشنا شدند.