نشست کارگروه و ستاد یادروز حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با حضور اعضاء برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از روابط عمومی فرهنگ وارشاد اسلامی این جلسه معاون فرهنگی و مطبوعاتی به عنوان دبیر ستاد اجرایی یادروز حافظ برنامه های یادروز حافظ را با دیگر اعضای ستاد اجرایی بررسی […]

نشست کارگروه و ستاد یادروز حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با حضور اعضاء برگزار شد.
 
به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از روابط عمومی فرهنگ وارشاد اسلامی این جلسه معاون فرهنگی و مطبوعاتی به عنوان دبیر ستاد اجرایی یادروز حافظ برنامه های یادروز حافظ را با دیگر اعضای ستاد اجرایی بررسی و به شور نشستند. سید رسول موسوی نژادیان معاون هنری و سینمایی؛ غلامرضا یوسفی نژاد معاون توسعه و مدیریت منابع، محسن پرهیزگار رییس حراست؛ سید شهاب میرباقری رییس گروه رسانه و مطبوعات، نیره محمدی رییس گروه فرهنگی، سید علی اصغر محدث مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر اعضاء ….حضور داشتند.

همچنین، مقدمات آیین یادروز حافظ و مبانی برنامه های مصوب در جلسه استانداری تشریح شد که این برنامه ها بیشتر برای مردم و رنگ وبویی تازه خواهد داشت و برنامه ها از روز هفدهم تا بیست و دوم با همکاری مرکز حافظ شناسی به عنوان بازوی علمی این یادروز انجام خواهد شد و سخنران های تخصصی درباره نسبت شعرحافظ با نیازهای امروز با اساتید برجسته کشوری و استانی ارائه خواهد شد.

قرار بر این شد تا هر هفته تا روز بیستم مهرماه یادروز حافظ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مسئول ستاد بزرگداشت یادروز حافظ جلسه ای مشترک داشته باشد و گزارش را به استاندار اعلام نماید.  و در ادامه مقرر گردید، برنامه کنگره جهانی محمد و هفته وحدت که همراه با یادروز حافظ برگزار خواهد شد که با همکاری شهرداری شیراز غرفه هایی در خیابان حافظ تجهیز می شوند و در آن ها برنامه های هنری و فرهنگی برای علاقمندان برگزار گردد.

برپایی نمایشگاه ها و کارگاه های هنری برای تولید آثار فاخر و کارگاه پوستر یادروز حافظ و برپایی نمایشگاه های نسخ خطی حافظ از دیگر برنامه هایی است که به آنها دراین هفته پرداخته می شود و برگزاری شب شعر ویژه با حضور شاعران برجسته کشوری، بر پایی نمایشگاه تصاویر آرامگاه حافظ در گذر زمان از ابتدا تا کنون با همکاری مرکز اسناد، هماهنگی برای رایزن های فرهنگی در کشورهای همسایه و فارسی زبان برای برپایی یادروز حافظ، تجلیل از حافظ پژوهان و حافظ آموزانی که سال هاست با مرکز حافظ شناسی در ارتباط هستند نیز در فهرست مراسم قرار دارد.

مصوب شد اداره کل آموزش و پرورش با هماهنگی مدارس استان فارس زنگ حافظ در مدارس را تعریف کرده و همزمان با گلباران آرامگاه حافظ همه ی زنگ ها به صدا در می آید و برنامه حافظ خوانی برای دانش آموزان و دانشجویان و خانواده هایشان نیز ضبط شده و در پویشی از بهترین ها اجرامیشود