یک دادگاه سعودی ” مهدیه مرزوقی ” پزشک زن تونسی مقیم عربستان را به اتهام اعلام حمایت از حزب الله لبنان به ۱۵ سال زندان محکوم کرد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین ، مرزوقی ۵۱ ساله که از سال ۲۰۰۸ در عربستان اقامت گزیده و به عنوان پزشک […]

یک دادگاه سعودی ” مهدیه مرزوقی ” پزشک زن تونسی مقیم عربستان را به اتهام اعلام حمایت از حزب الله لبنان به ۱۵ سال زندان محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین ، مرزوقی ۵۱ ساله که از سال ۲۰۰۸ در عربستان اقامت گزیده و به عنوان پزشک مشغول کار است، در سال ۲۰۲۰ بخاطر واکنش نشان دادن به ویدیوی انتشار یافته در شبکه اجتماعی توئیتر توسط مقامات سعودی بازداشت شد.

این ویدیو تظاهرات شکل گرفته در خیابان حبیب بورقیبه پایتخت تونس در مقابل ساختمان آمفی تئاتر در حمایت از حزب الله لبنان را نشان می دهد.

دادگاه مزبور پس از آنکه مرزوقی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر تظاهرات یاد شده را تایید کرده او را به اتهام ” توهین علیه رژیم حاکم بر عربستان ” به ۱۵ سال زندان محکوم کرد.

بر اساس این گزارش ، برادر مهدیه خاطرنشان کرد که بازجویی از خواهرش یک سال تمام به طول کشید و به دنبال آن وی به دو سال و ۸ ماه زندان و یک سال تعلیقی محکوم شد تا آنکه وکیل تعیین شده از سوی مقامات سعودی بررسی پرونده وی و صدور حکم از سوی دادگاه تجدیدنظر شد که در نتیجه آن دادگاه مزبور مهدیه مرزوقی را به ۱۵ سال زندان محکوم کرد.

برادر مهدیه از قیس سعید رئیس جمهور تونس و وزارت خارجه این کشور خواست تا به منظور آزادی خواهرش نزد مقامات سعودی پا در میانی کنند.

لازم به یادآوری است مقامات سعودی معمولا فعالان سیاسی و اجتماعی را در صورت اظهارنظر در شبکه های اجتماعی بازداشت کرده و آنها را به شدت مورد مجازات قرار می دهند.