نخست وزیر هند در نشست منطقه‌ای شانگهای با حضور رهبران روسیه، چین و پاکستان شرکت خواهد کرد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از خبرگزاری مهر،وزارت خارجه هند روز یکشنبه اعلام کرد که «نارندرا مودی»، نخست وزیر این کشور در نشست منطقه‌ای شانگهای در ازبکستان شرکت خواهد کرد. گردهمایی سازمان همکاری شانگهای متشکل از […]

نخست وزیر هند در نشست منطقه‌ای شانگهای با حضور رهبران روسیه، چین و پاکستان شرکت خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از خبرگزاری مهر،وزارت خارجه هند روز یکشنبه اعلام کرد که «نارندرا مودی»، نخست وزیر این کشور در نشست منطقه‌ای شانگهای در ازبکستان شرکت خواهد کرد.

گردهمایی سازمان همکاری شانگهای متشکل از چین، روسیه و چهار کشور آسیای مرکزی شامل قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان به همراه هند و پاکستان قرار است در ۱۵ و ۱۶ سپتامبر برگزار شود.

از سوی دیگر سفیر روسیه در چین نیز اعلام کرده است که پوتین و شیء در این اجلاس دیدار خواهند کرد و این اولین سفر رئیس جمهور چین به خارج از این کشور از زمان همه گیری ویروس کرونا خواهد بود.

در بیانیه دولت هند اشاره‌ای نشده است که آیا مودی با پوتین، شیء جی پینگ یا برای اولین بار با «شهباز شریف»، نخست وزیر جدید پاکستان گفتگوهای خواهد داشت یا خیر؟

هند مانند چین که بیشتر تسلیحات خود را از روسیه تأمین می‌کند، از محکوم کردن جنگ در اوکراین خودداری کرده و خرید نفت روسیه را افزایش داده است.