رئیس دانشگاه بجنورد گفت: سه دانشمند خراسان شمالی در لیست برترین دانشمندان جوان جهان قرار گرفتند. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، محمد شیخ نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد اظهار داشت: سه دانشمند استان خراسان شمالی جزو یک درصد دانشمندان جوان برتر دنیا قرار گرفتند. وی افزود: ۱۰ نفر از دانشمندان جوان استان […]

رئیس دانشگاه بجنورد گفت: سه دانشمند خراسان شمالی در لیست برترین دانشمندان جوان جهان قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، محمد شیخ نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد اظهار داشت: سه دانشمند استان خراسان شمالی جزو یک درصد دانشمندان جوان برتر دنیا قرار گرفتند.

وی افزود: ۱۰ نفر از دانشمندان جوان استان خراسان شمالی نیز جزو دو درصد دانشمندان برتر دنیا قرار گرفتند و مقالات و تحقیقات علمی این دانشمندان مایه مباهات و افتخار ایران اسلامی است.

رئیس دانشگاه بجنورد گفت: دنیا پیشرفت علمی ایران را پذیرفته و این پیشرفت‌ها باعث افتخار است. امروز در دانشگاه‌ها به دنبال برقراری ارتباط این بدنه علمی با جامعه هستیم.

وی با بیان اینکه نمایشگاه هفته پژوهش در استان برگزار شد٬ گفت: ۳۰ هزار دانشجو با ۳۰ مرکز دانشگاهی در استان وجود دارد و جایگاه پژوهش به خوبی در استان تکریم شده است.

رئیس دانشگاه بجنورد گفت: از تمام ایده‌های این پژوهشی در استان استقبال می‌شود و تا مرحله تجاری سازی ایده‌ها به طور کامل از نخبگان علمی استان حمایت می‌شود. به زودی نیز در محل پارک علم و فناوری استان پارک ویژه کودکان  افتتاح می‌شود تا مباحث دانش بنیان و رشد خلاقیت‌ها از سنین کودکی در کودکان رشد کند.

شیخ نژاد با اشاره به برگزاری نشست‌های مختلف با دستگاه‌های اجرایی و اصناف٬ اظهار داشت: دانشگاه آماده است در حوزه صنعت و اصناف ورود کند و تجربه‌های موفقی در این زمینه در استان نیز وجود دارد. این فرصت فوق العاده‌ای برای توسعه استان است.

وی تصریح کرد: نمی‌گذاریم دشمنان ما در اهدافشان برای شکست دادن روحیه جوانان ما موفق شوند و با سلاح علم در مقابل آنان ایستاده‌ایم.

٬ حسن سجادی استادیار گروه مهندسی مکانیک، امین جاجرمی دانشیار گروه مهندسی برق و امین امیری دلوئی دانشیار گروه مهندسی مکانیک سه عضو هیئت علمی دانشگاه بجنورد هستند که در لیست دو درصد دانشمندان برتر جهان قرار دارند.