۳ نفر محکوم به قصاص و ۲۷ نفر محکوم جرایم غیرعمد از زندانهای استان کردستان آزاد شدند همزمان با فرارسیدن میلاد مسعود حضرت صاحب الزمان (عج) و با حضور رئیس کل دادگستری استان کردستان و تعدادی از خیرین استان ، ۳ نفر از محکومین به قصاص و ۲۷ زندانی جرایم غیرعمد از زندان های استان […]

۳ نفر محکوم به قصاص و ۲۷ نفر محکوم جرایم غیرعمد از زندانهای استان کردستان آزاد شدند

همزمان با فرارسیدن میلاد مسعود حضرت صاحب الزمان (عج) و با حضور رئیس کل دادگستری استان کردستان و تعدادی از خیرین استان ، ۳ نفر از محکومین به قصاص و ۲۷ زندانی جرایم غیرعمد از زندان های استان کردستان آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ در ابتدای این مراسم که در زندان مرکزی سنندج برگزار شد، حجت الاسلام حسینی ضمن تبریک نیمه شعبان و ولادت حضرت مهدی (عج) اظهار داشت: این ایام مبارک ، بهترین فرصت برای کسب معنویت و انس و تقرب به درگاه باریتعالی است.
رئیس کل دادگستری استان کردستان خطاب به مددجویان تصریح کرد:خداوند متعال، توبه کسانی را که با قلب سلیم و روح پاک ، طلب آمرزش و مغفرت می کنند قبول کرده و این مهم فقط با اشتغال به ذکر و یاد خدا محقق می شود.
وی افزود : امروز ۳ نفر از محکومین به قصاص نفس در استان کردستان ، با گذشت اولیای دم و همچنین کمک و بزرگواری خیرین و نیکوکاران از دار مجازات رهایی یافتند و امیدواریم با تاسی به خداوند متعال و اهل بیت این بخشش ها در میان افراد جامعه ادامه دار باشد.


رئیس کل دادگستری استان کردستان بر تدبیر هوشمندانه مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) مبنی بر صدور فرمان عفو اخیر اشاره کرد و بیان داشت : پس از اغتشاشات اخیر و رسیدگی دستگاه قضایی در کل کشور به اتهامات افراد دخیل در این حوادث ، بین معاندین و مزدوران خارجی و افرادی که دچار شور و هیجان احساسی شدند ، تفکیک صورت گرفت.
حجت الاسلام حسینی افزود: در حوادث چند روز اخیر هم که در مدارس ایجاد شده و دنباله شیطنت ها و خباثت های دشمنان انقلاب است، دستگاه قضایی با جدیت و قاطعیت عوامل را شناسایی کرده و به اشد نحو با متخلفین برخورد خواهد کرد و مطمئنا دسیسه های آنان به لطف خداوند شکست خواهد خورد.
وی تاکید کرد:عفو اخیر مقام معظم رهبری( مدظله العالی ) دو بخش داشت که یک بخش آن مربوط به متهمان و محکومان حوادث اخیر و یک بخش مربوط به سایر محکومین می باشد و در استان کردستان تا امروز ۱۲۸۲ نفر مشمول دستورالعمل عفو مقام معظم رهبری شده اند که تعدادی از این افراد مربوط به اغتشاشات اخیر و تعدادی دیگر مربوط به کل محکومان و غیر از اغتشاشات است.
حجت الاسلام حسینی افزود : پرونده دستورالعمل عفو بسته نشده است و دستگاه قضایی استان همچنان در حال بررسی پرونده های مربوطه می باشد و تا روز گذشته ۷۰۸ نفر از متهمان و محکومان حوادث اخیر مشمول این عفو قرار گرفته و از زندان آزاد شده اند.
رئیس دستگاه قضایی استان خاطرنشان ساخت : در مورد عفو سایر محکومین ( غیر از اغتشاشات ) تا روز گذشته بیش از ۵۷۴ نفر مشمول این عفو شده اند که از این تعداد ۳۸۰ نفر از زندان آزاد و ۱۹۴ نفر مشمول تخفیف مجازات شده اند.


وی تصریح کرد: در مجموع، از متهمان و محکومان حوادث اخیر و همچنین سایر محکومان ، با اعمال عفو مقام معظم رهبری ۱۰۸۸ نفر از زندانهای استان کردستان آزاد شده اند.

حجت الاسلام حسینی تاکید کرد : قطعا این عفو مشمول محکومین به جرایم مهم و خطرناک و افراد سابقه دار و مجرمینی که آزادی آنها موجب اخلال در امنیت و آسایش عمومی می شود، نخواهد شد.
رئیس کل دادگستری استان از خیرین، نیکوکاران و شکات پرونده های قضایی در سراسر استان دعوت کرد تا به مناسبت این ایام مبارک ، گذشت و بخشش را سرلوحه کار خود قرار دهند.

در پایان این مراسم ، ۳ نفر از محکومین به قصاص نفس با رضایت اولیای دم و ۲۷ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با کمکهای ستاد دیه کشور و استان و خیرین و نیکوکاران از زندانهای استان آزاد شدند.