شهادت هنر آزادمردان در دفاع از آرمان‌های متعالی است نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان و امام‌جمعه این شهرستان گفت: شهادت و فرهنگ ایثار و ولایتمداری عامل دوام و ماندگاری نظام اسلامی در طول سال‌ها و هنر آزادمردان در دفاع از آرمان‌های متعالی انقلاب است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، آیت‌الله علی خاتمی امام‌جمعه […]

شهادت هنر آزادمردان در دفاع از آرمان‌های متعالی است

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان و امام‌جمعه این شهرستان گفت: شهادت و فرهنگ ایثار و ولایتمداری عامل دوام و ماندگاری نظام اسلامی در طول سال‌ها و هنر آزادمردان در دفاع از آرمان‌های متعالی انقلاب است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، آیت‌الله علی خاتمی امام‌جمعه زنجان در یادواره شهدای روحانی شهرستان مراغه که با حضور آحاد مختلف مردم و مسئولین برگزار شد، گفت: شهادت موتور محرکه آزادمردان در دفاع از آرمان‌های متعالی است و دم مسیحایی امام راحل و حضور نیروهای مردمی از روحانی و طلبه تا دانش‌آموز و بازاری، شهری و روستایی و پیر و جوان موجب شد دشمن بعثی در برابر ملت بزرگ ایران شکست بخورد.
وی اضافه کرد: روحانیون و طلاب همگام و همراه با نیروهای مردمی شهدای بسیاری را در هشت سال دفاع مقدس تقدیم اسلام و انقلاب کردند و روحانیون بسیاری در لباس نمایندگی مجلس و امام جماعت به‌عنوان رزمنده جبهه‌های حق علیه باطل به فیض شهادت نائل شدند.
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان و امام‌جمعه این شهرستان گفت: شهادت و فرهنگ ایثار و ولایتمداری عامل دوام و ماندگاری نظام اسلامی در طول سال‌ها و هنر آزادمردان در دفاع از آرمان‌های متعالی انقلاب است.
وی افزود: در هشت سال دفاع مقدس بارها و بارها شاهد فرهنگ ایثار و شهادت در بین رزمندگان شرکت‌کننده در عملیات مختلف بودیم و لشگر همیشه پیروز ۳۱ عاشورا و فرمانده بزرگ آن شهید مهدی باکری در سخت‌ترین و دشوارترین صحنه‌ها و عملیات هشت سال دفاع مقدس سینه سپر کرد و حضوری افتخارآفرین داشته است.
وی بابیان اینکه فرماندهان قدرت‌های شرق و غرب در اردوگاه صدام علیه کشورمان قرار داشتند، اضافه کرد: هشت سال دفاع مقدس در حقیقت جنگی جهانی علیه انقلاب و میهن اسلامی بود.
وی ادامه داد: در طول تاریخ و در جنگ‌های متعدد بخش‌های مختلفی از خاک میهن جدا شده است لیکن در طول هشت سال دفاع مقدس ذره‌ای از خاک میهن اسلامی جدا نشد و این افتخاری بزرگ برای ملت ایران است.
وی گفت: شهرستان مراغه به‌عنوان دیار عالمان و شهدا، فرزندان برومند خود را فدای اسلام و انقلاب کرده است و امروز نیز باید برای ساختن کشور اسلامی‌مان دست در دست هم داده و پیرو ولایت و رهبری باشیم.
آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی نماینده مردم مراغه در مجلس خبرگان رهبری و امام‌جمعه مراغه نیز در این یادواره گفت: مراغه شهری شهیدپرور و عالم‌پرور در طول سال‌های اخیر بوده و  ۱۱ شهید روحانی و طلبه از این شهرستان تقدیم اسلام، انقلاب و میهن اسلامی‌ شده‌اند که باید به مقام ایشان ارج نهاده شود.
خبرنگار: الهام خانی