انجام موفق عمل جراحی قلب با روش قلب تپنده در کاشان عمل جراحی قلب با استفاده از روش قلب تپنده با پمپ و بدون ایست قلبی در مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی با موفقیت انجام شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سید رامین مدنی، سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان گفت: بیمار […]

عمل جراحی قلب با استفاده از روش قلب تپنده با پمپ و بدون ایست قلبی در مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی با موفقیت انجام شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سید رامین مدنی، سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان گفت: بیمار خانم ۷۸ ساله که با سابقه دیابت شدید و بیماری قلبی و سکته در هفته پیش به این مرکز مراجعه کرده بود، بعد از انجام اقدامات درمانی و تشخیص نهایی توسط پزشک معالج و جراح قلب، اقدامات لازم برای انجام عمل جراحی قلب باز برای وی انجام شد.

وی تصریح کرد: در این عمل جراحی، علاوه بر بکارگیری روش قلب تپنده با پمپ و بدون ایست قلبی، به منظور کاهش چشمگیر عوارض پس از عمل ( عفونت درزگاه جراحی و دردهای مزمن قفسه سینه) از تکنیک های جدید شامل « برداشت پیوند سرخرگی به روش اسکلوتانیزه (لخت شده) » و «ساماندهی فشرده قند خون » در حین عمل بهره گیری شد.

مدنی افزود: این عمل جراحی توسط دکتر حسین اعظمی، متخصص جراحی قلب بیمارستان شهید بهشتی که به تازگی به خانواده درمانی این مرکز پیوسته است با همکاری دکتر سید مهدی موسوی، فلوشیپ بیهوشی قلب و کادر درمانی بخش اتاق عمل قلب بیمارستان با موفقیت انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حال عمومی بیمار مساعد بوده و در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر می باشد.

به گفته سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان، انجام به روزترین و جدیدترین روش‌های درمانی قلب، از جمله اهدافی است که مجموعه مدیریت این مرکز برای گروه قلب این بیمارستان در طول مدت فعالیش تعریف کرده و خوشبختانه بیمارستان توانسته هر ساله به این هدف نزدیک‌تر شود.

وی تصریح کرد: پیشرفت‌های اخیر این مرکز با وجود نیروهای توانمند در انجام موفقیت آمیز جراحی‌های پر خطر، گامی ارزشمند در جهت پاسخگویی به اعتماد مردم فهیم و مراجعین به این مرکز خواهد بود.

گفتنی است مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان در حال حاضر دارای تعداد ۵ متخصص قلب، ۳ نفر فوق تخصص اینترونشن قلب، ۲ فوق تخصص جراحی قلب و ۱ نفر فوق تخصص الکتروفیزیولوژی قلب می باشد