قدرت بازدارندگی اسرائیل از بین رفته است یک منبع امنیتی صهیونیستی به از بین رفتن توان بازدارندگی این رژیم در پی حملات موشکی از لبنان و غزه اذعان کرد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، یک منبع امنیتی رژیم صهیونیستی اذعان کرد که قدرت بازدارندگی این رژیم پس از شلیک موشک از نوار غزه و […]

قدرت بازدارندگی اسرائیل از بین رفته است

یک منبع امنیتی صهیونیستی به از بین رفتن توان بازدارندگی این رژیم در پی حملات موشکی از لبنان و غزه اذعان کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، یک منبع امنیتی رژیم صهیونیستی اذعان کرد که قدرت بازدارندگی این رژیم پس از شلیک موشک از نوار غزه و لبنان از بین رفته است.

به نوشته وبگاه العهد، این منبع به وب سایت عبری‌زبان والا گفت: «اگر تا به حال این ترس وجود داشت که بازدارندگی اسرائیل در حال فرسایش است، در دو روز گذشته مهری تأییدی بر این نگرانی‌ها زده شد».

او مدعی شد: «حاکمیت اسرائیل در معرض تروریسم قرار گرفته است و اسرائیل در زمان مناسب پاسخ دردناکی به این حملات خواهد داد».

ادعای این عنصر امنیتی صهیونیستی در خصوص پاسخگویی در آینده [نامعلوم] در حالی است که سازمان پخش همگانی رژیم صهیونیستی (مکان) گزارش داده است که طبق تصمیم کابینه این رژیم، در صورت توقف حملات از جانب لبنان و غزه، حملات توپخانه‌ای و هوایی از سوی اسرائیل نیز متوقف خواهد شد.

در این راستا «امیر بوحبوط» تحلیل‌گر نظامی وبسایت والا نیز گفت که نهادهای امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی در حال رصد اوضاع هستند تا در صورت ادامه تنش در شمال و جنوب فلسطین اشغالی، آماده تنش بیشتر چند روزه باشند.

او افزود: «ارتش سطح نیروهایش را افزایش داده و بانک اهداف خود را در لبنان و غزه به روز کرده است. سطح آمادگی در همه بخش‌ها افزایش یافته است و در کرانه باختری نیز شرایط به همین منوال است».

این تحلیلگر نظامی در خصوص حملات فلسطینی‌ها در کرانه باختری نیز گفت که سازمان امنیت داخلی (شین بت) و ارتش رژیم صهیونیستی همچنان در تلاش برای رمزگشایی از عملیات تیراندازی عصر دیروز در شهرک «آدام» هستند که طی آن یک نظامی صهیونیست زخمی شد.

در این میان یک مقام ارشد دولت نتانیاهو نیز به شرکت رسانه‌ای «مکان» گفت: «بعید می‌دانم که ارتش اسرائیل بخواهد پاسخ قاطعی به حملات راکتی بدهد. نخست‌وزیر از پخش تصاویر شهروندانی که در شب عید [پسح] به سمت پناهگاهها فرار می‌کنند، هراس دارد».

در مقابل نیز یک منبع وابسته به نیروهای مقاومت فلسطین به شبکه الجزیره گفت که پاسخ به تجاوزات رژیم اسرائیل به گونه‌ای است که اجازه افزایش تنش به این رژیم را نمی‌دهد و اگر حملات به غزه ادامه یابد، نیروهای مقاومت نیز مستقیما پاسخ خواهند داد.

در این راستا صبح امروز (جمعه، هفتم آوریل) شبکه صهیونیستی «کان» گزارش داد که شب گذشته ۴۰ فروند موشک از نوار غزه به سمت شهرک‌های اشغالی شلیک شد. به گفته رسانه‌های صهیونیستی روز گذشته نیز بالغ بر ۱۰۰ راکت از جنوب لبنان به سمت شمال فلسطین اشغالی شلیک شده بود. این حملات پس از آن صورت گرفت که بامداد روز چهارشنبه نظامیان صهیونیست با یورش به مسجدالاقصی دهها نمازگزار و معتکف را ضرب و شتم و بازداشت کردند. تجاوزی که با واکنش بین‌المللی و منطقه‌ای همراه شد.

«الیعزر شکیدی» فرمانده اسبق نیروی هوایی رژیم صهیونیستی نیز در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» گفت که رژیم اسرائیل تاکنون با چنین تهدید موجودیتی مواجه نبوده است.

فرمانده اسبق نیروی هوایی رژیم صهیونیستی گفت: «ابدا و حتی در سخت‌ترین شرایط، مانند امروز احساس نمی‌کردم که ما در برابر یک تهدید موجودیتی قرار گرفته‌ایم. من در جسم و جانم حسی دارم که قبلا تجربه‌اش نکرده‌ام. من این حس را در نزد اکثریت همکارانم احساس می‌کنم