بالا گرفتن تنش در مجلس سنای استرالیا بر سر غزه نمایندگان حزب سبز استرالیا پس از محکوم کردن امتناع حزب کارگر از درخواست آتش بس‌فوری در غزه، مجلس سنا را در زمان یک جلسه پرسش و پاسخ ترک کردند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، «مهرین فاروقی» نخستین سناتور زن مسلمان در پارلمان […]

بالا گرفتن تنش در مجلس سنای استرالیا بر سر غزه

نمایندگان حزب سبز استرالیا پس از محکوم کردن امتناع حزب کارگر از درخواست آتش بس‌فوری در غزه، مجلس سنا را در زمان یک جلسه پرسش و پاسخ ترک کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، «مهرین فاروقی» نخستین سناتور زن مسلمان در پارلمان استرالیا در جریان سخنرانی‌اش در مجلس سنای این کشور اعضای حزب کارگر را به دلیل عدم واکنش به جنگ غزه «بزدل» خواند و در حمایت از فلسطین، هم‌حزبی‌هایش را پس از این سخنرانی از مجلس سنا خارج کرد.

به گزارش «اسکای نیوز»، حزب سبزهای استرالیا در اعتراض به عدم واکنش حزب کارگر در قبال درخواست آتش بس در غزه، مجلس سنا را ترک کردند.

معاون رهبر حزب سبزهای استرالیا، پس از محکوم کردن مواضع حزب کارگر در جریان مناقشات رژیم صهیونیستی و حماس، رهبری خروج نمایندگان حزب سبز را بر عهده گرفت.

وی پس از صدور بیانیه اعتراض آمیزش در مجلس سنا به همراه ده‌ها تن از نمایندگان حزب سبز از این مجلس خارج شد.

فاروقی در اظهارات تندش علیه مجلس سنا عنوان کرد: وقتی پای فلسطین به میان می آید، ائتلاف از نظر اخلاقی مردود است. وی به صراحت عنوان کرد: اعضای حزب کارگر در جریان جنگ غزه خود را بزدل‌هایی بی عاطفه و بی رحم نشان داده‌اند.

وی گفت: شما کشتار هزاران فلسطینی از سوی اسرائیل را تماشا می‌کنید و اسرائیل را محکوم نمی‌کنید. از درخواست برقراری آتش‌بس خودداری می‌کنید در حالی که ما اینجا نمی‌توانیم بنشینیم و نظاره کنیم که شما هیچ اقدامی انجام نمی‌دهید.

فاروقی در بخشی از صحبت‌هایش در انتقاد به مجلس سنا اینطور گفت: سخنان دروغ جلوی این جنایت جنگی را نخواهد گرفت و ما امروز اعتراضات مردم را به داخل مجلس می آوریم. فلسطین را آزاد کنید.

در حمایت از اظهارات فاروقی، «جنت رایس»، سناتور کوئینزلند نیز هنگام خروج از مجلس تصویری از پرچم فلسطین را بالای سرخود گرفت.

فاروقی پس از انجام این اقدام با انتشار تصویری از لحظه خروج قانونگذاران از مجلس در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: سبزها با «افتخار» این کار را انجام دادند. مانند میلیون‌ها استرالیایی دیگر ما هم از قتل عام ۱۰ هزار نفر در غزه از سوی اسرائیل شوکه، وحشت زده و خشمگین هستیم.

فاروقی در اظهاراتش عنوان کرد در حالی که میلیون‌ها نفر در سراسر جهان برای مردم فلسطین راهپیمایی می‌کنند و ده‌ها هزار نفر در استرالیا از وضعیت مردم غزه ناراحت هستند، حزب کارگر از هر اظهار نظر و اقدامی برای محکومیت این جنایت خودداری می‌کند.