استقرار جامعه اسلامی در بخش های مختلف جامعه، ماموریت محوری وزارت فرهنگ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: زمینه سازی برای استقرار جامعه اسلامی به معنای حاکمیت سیره و سلوک مومنانه در همه بخش‌های جامعه، ماموریت محوری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت مردمی به شمار می‌رود. به گزارش  خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، […]

استقرار جامعه اسلامی در بخش های مختلف جامعه، ماموریت محوری وزارت فرهنگ

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: زمینه سازی برای استقرار جامعه اسلامی به معنای حاکمیت سیره و سلوک مومنانه در همه بخش‌های جامعه، ماموریت محوری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت مردمی به شمار می‌رود.

به گزارش  خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ شامگاه سه شنبه در اختتامیه عهدواره چله مهدویت استان تهران که در آستان شیخ صدوق در شهر ری برگزار شد، گفت: تا زمانی که در همه ابعاد استعداد و آمادگی برای پذیرش سلوک مومنانه وجود نداشته باشد، آرمان تحقق تمدن نوین اسلامی امکان اجرا پیدا نمی‌کند.

وی افزود: بر همین اساس تمامی برنامه ریزی‌های وزارت فرهنگ برای تحقق زندگی سالم و حیات طیبه بر اساس منویات قرآن عزیز و راهنمایی اهل بیت عصمت و طهارت تحت سرپرستی ولایت مطلقه فقیه بنا شده است. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت مردمی اهتمام ویژه‌ای به حوزه تعظیم، تکریم و تجلیل عترت پیامبر اسلام (ص) دارد، از سوی دیگر زمینه سازی برای استقرار جامعه اسلامی به معنای حاکمیت سیره و سلوک مومنانه در همه بخش‌های جامعه، ماموریت محوری وزارت فرهنگ در دولت مردمی به شمار می‌رود.

اسماعیلی تصریح کرد: امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی، مفهوم پیش برنده‌ای از انتظار ارائه کرده اند، این مفاهیم زمینه ساز تحول است از سویی منتظرین مهدی موعود خودشان باید مصلح باشند و همچنین زمینه برقراری دولت کریمه با جهاد، کوشش و تلاش برای استقرار دولت صالحان پدید می‌آید.  

وی انقلاب اسلامی را مقدمه‌ای برای تشکیل دولت جهانی برشمرد و گفت: امام راحل  از ۶۰ سال قبل که هدایت و راهبری نهضت اسلامی را آغاز کردند، چشم به دوره طلایی ظهور داشتند. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: همچنین رهبر عزیز انقلاب در مقدمه بیانیه گام دوم، حرکت در مسیر تحقق جامعه اسلامی را مقدمه‌ای برای تحقق تمدن نوین اسلامی و پیوند آن را با عصر ظهور عنوان کردند و امیدواریم در این مسیر  به عنوان سربازانی برای تحقق آرمان‌های نهضت اسلامی، امام راحل، رهبر عزیز انقلاب و شهدای عالی مقام به بهترین نحو ممکن انجام وظیفه کنیم.

اسماعیلی تصریح کرد: در راستای حوزه مهدویت که بنیان نظری تشکیل دولت اسلامی و  فلسفه امیدواری به برپایی دنیایی پر از عدل و داد است، عاشقانه در انتظار ظهور امام حاضر هستیم و به نیابت از امام حاضر برای هدایت نهضت اسلامی دست در دست نایب ایشان قرار داده ایم. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، شیخ صدوق را به عنوان قله حوزه علوم نقلی و حدیثی تشیع توصیف کرد و با اشاره به برپایی باشکوه دومین عهدواره مهدویت در این آستان گفت: برپایی دومین دوره عهدواره مهدویت در این بارگاه نورانی و مامن عشاق اهل بیت عصمت و طهارت، موجب مباهات و فخر است.

اسماعیلی افزود: از سوی دیگر شهر ری از کانون‌های تاریخی مکتب اهل بیت (ع) به شمار می‌رود و ستارگان بی شماری در ادوار مختلف در این فضای نورانی تنفس کرده و به واسطه برکت حضوری آن‌ها امروز این میراث گرانقدر به ما رسیده و تهران به عنوان ام القرای جهان اسلام به حضور چهره‌های تابناکی مثل حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و حضرت شیخ صدوق و بسیاری از ستارگان آسمان مکتب ولایت و امامت منور شده است.

در حاشیه این مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به افتخار خادمی مسجد مقدس جمکران نائل شد و همچنین از خانواده مرحوم آیت الله ری شهری نیز قدردانی شد.

گفتنی است؛ دومین عهدواره چله مهدویت از ۱۵ مهر ۱۴۰۱ مصادف با نهم ربیع الاول با موضوع آرمان مهدویت در امامزاده صالح (ع) تجریش آغاز به کار کرد و ۱۶ دبیرخانه تخصصی در شهرستان‌های استان تهران شامل؛
دماوند عکس، فیروزکوه نقاشی، پردیس خط، پاکدشت فیلم، پیشوا بازی‌های تلفن همراه، ری خوشنویسی، قدس هنر‌های جدید، شهریار هنر‌های نمایشی، رباط کریم نمایشنامه، ورامین رسانه‌های مهدوی، ملارد آوا‌ها و نوا‌های مهدوی، شمیرانات شعر، قرچک خوانش متن، تهران داستان نویسی، بهارستان گرافیک و تصویرسازی، اسلامشهر کتاب و کتابخوانی تشکیل شد.

۵ هزار و  ۳۵۶ اثر با موضوعات مختلف فرهنگی و محوریت انتظار از پنجم رجب تا پانزدهم شعبان به دبیرخانه ارسال شد که این مهلت تا پایان ماه رمضان تمدید شد و نفرات برتر در هر حوزه، با رأی و نظر تخصصی کارشناسان و هیات داوران در هر شهرستان انتخاب و معرفی شدند