به دروغ تبلیغ کردند که شیعه انگلیسی یعنی شیعه‌ ساکن انگلیس رهبر انقلاب گفت:آن چیزی که امروز بیش از همه باید روی آن تکیه کنیم مسئله‌ مذهبی است؛ شیعه و سنّی. نباید بگذاریم اختلاف عقیده و اختلاف مذهبی به تنازع کشیده بشود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ؛ رهبر انقلاب گفت:آن چیزی که […]

به دروغ تبلیغ کردند که شیعه انگلیسی یعنی شیعه‌ ساکن انگلیس

رهبر انقلاب گفت:آن چیزی که امروز بیش از همه باید روی آن تکیه کنیم مسئله‌ مذهبی است؛ شیعه و سنّی. نباید بگذاریم اختلاف عقیده و اختلاف مذهبی به تنازع کشیده بشود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ؛ رهبر انقلاب گفت:آن چیزی که امروز بیش از همه باید روی آن تکیه کنیم مسئله‌ مذهبی است؛ شیعه و سنّی. نباید بگذاریم اختلاف عقیده و اختلاف مذهبی به تنازع کشیده بشود. یک چیزهایی است که تنازع ایجاد میکند، باید به طور جدّ مانع بشویم. حالا سیاستمداران آمریکایی و انگلیسی هم در محافل خودشان وارد بحث شیعه و سنّی شدند، این خیلی چیز خطرناکی است.

این‌هایی که ضدّ اسلامند؛ نه با شیعه خوبند نه با سنّی. اینها وارد بحث شدند. بنده یک وقت گفتم شیعه‌ انگلیسی و سنّی آمریکایی؛ بعضی خیال کردند که ما که می‌‍‌گوییم شیعه‌ انگلیسی، یعنی اینجور تبلیغ کردند به دروغ که شیعه‌ انگلیسی یعنی شیعه‌ای که ساکن انگلیس است، نه؛ شیعه‌ انگلیسی ممکن است در خود کشور اسلامی باشد. منظور الهام‌گیری از انگلیس است؛ یعنی شیعه‌ دعوا درست‌کن، سنّی دعوا درست‌کن. مثل داعش و مثل وهّابی‌ها و امثال اینها که دعوا درست می‌کنند. مثل تکفیری‌ها؛ اینها اسم‌شان مسلمان است، ممکن است متعبّد هم باشند به احکام فردی اسلامی اما در خدمت دشمن حرکت می‌کنند. اینکه اختلاف ایجاد می‌کند در خدمت دشمن است.

ما با کسانی که به‌عنوان طرفداری از تشیّع احساسات برادران اهل تسنّن را برانگیخته می‌کردند برخورد جدّی کردیم. این باید همه‌گیر بشود. باید اتّفاق نظر به‌وجود بیاید. البته در هر دو طرف تندروانی وجود دارند.

کویستان عبدالحکیمی