فرماندار اصفهان خاطرنشان کرد: مراکز بهداشت شماره ۱ و ۲ نسبت به تهیه دستورالعمل اجرایی هفته سلامت بانوان شامل رویدادهایی که باید برگزار گردد، تبلیغات و آموزش هایی که باید انجام شود و خدماتی که باید ارائه گردد، اقدام نمایند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی فرمانداری اصفهان، محمد […]

فرماندار اصفهان خاطرنشان کرد: مراکز بهداشت شماره ۱ و ۲ نسبت به تهیه دستورالعمل اجرایی هفته سلامت بانوان شامل رویدادهایی که باید برگزار گردد، تبلیغات و آموزش هایی که باید انجام شود و خدماتی که باید ارائه گردد، اقدام نمایند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی فرمانداری اصفهان، محمد علی احمدی فرماندار اصفهان در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان که پیرامون ارائه گزارش دستگاه های ذی ربط در خصوص آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، شاخص های تغذیه کودکان زیر ۵ سال، نوجوانان، جوانان، میان سالان و مادران باردار و بیان انتظارات از سازمان ها به مناسبت هفته ملی کودک، سالمند و سبا (سلامت بانوان ایران) برگزار شد، با تأکید بر لزوم پیگیری مصوبات این جلسه، عنوان کرد: مراجعه به سیره پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) و احکامی که در قرآن بیان شده است حاکی از اهمیت توجه به سلامت، پیشرفت و تعالی در عرصه های مختلف است.

🔻فرماندار اصفهان بر ضرورت توجه به ظرفیت خانه های بهداشت و مراکز جامع سلامت، شهرداری ها و دهیاری ها، آموزش و پرورش و صدا و سیما در خصوص تغذیه کودکان، سالمندان و سلامت بانوان تأکید کرد و گفت: دستگاه های مختلف بالاخص آموزش و پرورش باید در این خصوص به دانش آموزان، معلمین و والدین اطلاع رسانی نماید و تعاملی فی ما بین مراکز بهداشت و آموزش و پرورش در این خصوص برگزار گردد.

🔖احمدی افزود: مراکز بهداشت فرمت های مناسب اطلاع رسانی پیرامون تغذیه کودکان، سالمندان و سلامت بانوان را تهیه و جهت اجرا در اختیار شهرداری ها و دهیاری ها قرار دهند و شهرداری ها و دهیاری ها نیز این مهم را با جدیت پیگیری نمایند.

▪️وی تصریح کرد: مراکز بهداشت محتوای موضوع را برای برنامه های گفتگو محور، اخبار، آگهی های کوتاه تبلیغاتی و زیرنویس آماده و در اختیار صدا و سیما قرار دهند.

فرماندار اصفهان با بیان اینکه ما نیازمند ایجاد سمن هایی پیرامون موضوع سالمندان هستیم، اظهار داشت: ترویج، تبلیغ، اطلاع رسانی و تسهیل ایجاد سمن هایی در حوزه سالمندان، از اهمیت بسیاری برخوردار است و سمن ها خود بایستی موضوع سالمندان را با قوت پیگیری کنند.

احمدی با بیان اینکه از ادارات و سازمان ها انتظار می رود همکاری لازم را در این رابطه داشته باشند، افزود: جهاد از طریق بسترهای مختلف اطلاع رسانی و خانه های ترویج جلسات متعدد ترویجی و آموزشی برگزار و در سرفصل های آموزشی به موضوع تغذیه کودکان، سالمندان و سلامت بانوان تأکید نماید.

وی تأکید کرد: با همکاری دستگاه های مختلف و با محوریت اداره بهزیستی، آموزش سالمندان انجام گردد و جلسات شورای سالمندان شهرستان نیز با جدیت برگزار و مصوبات آن با دقت پیگیری شود.

فرماندار اصفهان با تأکید بر اینکه از اطلاع رسانی نباید غفلت شود، افزود: توجه به استفاده از ظرفیت فضای مجازی بسیار حائز اهمیت است و تولیدات تبلیغی پیرامون سالمندان با محتوای ساده را بایستی تهیه و در اختیار صدا و سیما و مراکز فعال در زمینه فضای مجازی قرار دهیم.

احمدی خاطرنشان کرد: مراکز بهداشت شماره ۱ و ۲ نسبت به تهیه دستورالعمل اجرایی هفته سلامت بانوان شامل رویدادهایی که باید برگزار گردد، تبلیغات و آموزش هایی که باید انجام شود و خدماتی که باید ارائه گردد، اقدام نمایند.

وی افزود: جلسات کارگروه سلامت و امنیت غذایی به صورت منطقه ای در هر نقطه از شهرستان که لازم است برگزار گردد.