هشدار و توصیه‌های مجدد مدیریت بحران استانداری اصفهان در جهت مبارزه با سیل مدیر کل مدیریت بحران استانداری با اشاره به بارش‌های رگباری در مناطق جنوب و شرق استان و اعلام آماده‌باش مدیریت بحران به دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان گفت: در ادامه فعالیت سامانه بارشی، طی امروز تا آخرشب شدت بارش‌های رگباری و تندباد در […]

مدیر کل مدیریت بحران استانداری با اشاره به بارش‌های رگباری در مناطق جنوب و شرق استان و اعلام آماده‌باش مدیریت بحران به دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان گفت: در ادامه فعالیت سامانه بارشی، طی امروز تا آخرشب شدت بارش‌های رگباری و تندباد در شهرستان‌های نایین، اردستان، خوروبیابانک، ورزنه و نطنز شده بود.

منصور شیشه‌فروش در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری شهید یاران؛ با اشاره به بارش‌های چند روز اخیر و تجمیع رسوبات در مسیر رودخانه‌ها و دهانه پل‌ها و متعدد بودن شرایط سیلاب‌های محلی در مناطق فوق، اظهار کرد: مدیریت بحران استان اصفهان خواستار تقویت نیروهای عملیاتی و تجهیزات دستگاه‌های امدادی برای پیشگیری و کنترل حوادث محتمل ناشی از سیلاب، طوفان و آب‌گرفتگی معابر شهری و روستایی و جاده‌ها است.
وی از اداره راهداری، شهرداری‌ها، پلیس‌راه، جمعیت هلال‌احمر، شرکت‌های آزادراهی، شرکت‌های امدادخودرو، اورژانس، شرکت‌های گاز، آب، برق، آب منطقه‌ای و فاضلاب و دهیاران و ستاد مدیریت بحران فرمانداری‌ها خواست که آمادگی لازم را در این زمینه داشته باشند.
شیشه‌فروش با تأکید بر تقویت تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال‌احمر در جاده‌ها گفت: باید اقلام ضروری در جهت خدمت‌رسانی نیروهای هلال‌احمر تامین و ظرفیت‌های اسکان اضطراری پیش‌بینی شود.
وی از مردم خواست از انجام سفرهای غیرضروری در محورهای فوق پرهیز کنند و از صعود به ارتفاعات خودداری کرده و الزامات ایمنی را رعایت کنند و به توصیه‌های پلیس در جاده‌ها توجه داشته باشند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در ادامه حفاظت از محصولات و سازه‌های کشاورزی گلخانه‌ها و واحدهای دام و طیور و شبکه‌های آب، برق و گاز در برابر سیل تندباد و گردوخاک و بارش رگبار باران تاکید کرد و گفت: مردم از استقرار و توقف و تردد در مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی خودداری کنند.
وی در پایان از مسئولین نیز خواست نسبت به پیشگیری و کنترل آب‌گرفتگی در معابر شهری دهانه پل‌ها و زیر گذرها، اقدامات لازم را انجام داده و تخلیه رسوبات و نخاله را از دهانه پل‌ها انجام دهند و مسیر رودخانه‌ها را بازکرده و سکونتگاه‌های روستاهای در معرض خطر سیل را به‌صورت اضطراری هر چه سریع‌تر تخلیه کنند.

خبرنگار: الهام خانی