رسانه ملی زبان گویای ملت است جبلی گفت: باید نشان دهیم که رسانه ملی سازمانی است برای پیوند میان مردم و نظام و مسئولیت ملی و فرهنگی ما زبان گویای مردم بودن است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، نشست جبلی و مدیران کل مراکز استان‌ها همراه با رونمایی از برنامه تحول مراکز صداوسیما […]

رسانه ملی زبان گویای ملت است

جبلی گفت: باید نشان دهیم که رسانه ملی سازمانی است برای پیوند میان مردم و نظام و مسئولیت ملی و فرهنگی ما زبان گویای مردم بودن است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، نشست جبلی و مدیران کل مراکز استان‌ها همراه با رونمایی از برنامه تحول مراکز صداوسیما در سال ۱۴۰۲، در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد.

رئیس رسانه ملی مدیران مراکز را نماینده رسانه ملی در استان‌ها خواند و گفت: سند تحول و هویت محوری و عدالت‌گستری، با مشارکت فعال و مؤثر نیروی انسانی در استان‌هاست که محقق خواهد شد و این مهم‌ترین راهبرد ما در نگاه به استان‌ها است.

تحقق سند تحول روی آنتن
جبلی تلاش همه همکاران در رده‌های مختلف سازمان برای محقق کردن و جامه عمل پوشاندن به مفاد و اهداف سند تحول را وظیفه‌ای تاریخی و اجتماعی توصیف و اضافه کرد: این امر در گرو همراهی همکاران استان‌ها و مدیرانی میانی و گروه‌های برنامه‌ساز است و اجرایی‌شدن سند تحول با پرکردن شکاف میان رأس سازمان با برنامه‌سازان، از طریق مدیران میانی رخ خواهد داد.
وی افزود: تحقق سند تحول روی آنتن وابسته به اجرایی شدن در بدنه سازمان و مویرگ‌های برنامه‌سازی است. باید این اهداف برای کسانی که آنتن را در دست دارند و برنامه‌سازند، به درستی تبیین شود که مرحله‌ای بسیار مهم و انجام آن بر عهده مدیران میانی است.

همراهی جبهه فرهنگی انقلاب با رسانه ملی
رئیس رسانه ملی با اشاره به اهمیت کار صداوسیمای استان‌ها گفت: وقتی می‌گوییم ۹۰ درصد نیروی کار کشور در استان‌ها متمرکز هستند و بیش از نیمی از سرمایه انسانی رسانه ملی در استان‌ها مشغول به کارند، یعنی ما باید همواره نقشه ایران جلورویمان باشد و بر اساس نیاز مخاطبان کل کشور برنامه‌ریزی کنیم.

جبلی تصریح کرد: در این صورت است که قسمت اعظم شعار هویت‌محوری و عدالت‌گستری در استان‌ها شکل خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه بخش بزرگی از ظرفیت‌ها و توان تولید محتوای جبهه فرهنگی انقلاب نیز در استان‌ها متمرکز شده‌است، اظهار کرد: اثر زیبای «سلام فرمانده» سبب شد توجه بیشتری به مفاخر ملی و دینی هر منطقه شود. اگر در این اثر برخاسته از مرکز گیلان نامی از بزرگان و قهرمانان آن منطقه می‌آید، امروز می‌بینیم که در یک نماهنگ زیبا از مرکز بوشهر هم یاد رئیس‌علی دلواری تکرار و تابلوی زیبای هویت ایران اسلامی تکمیل می‌شود.
وی افزود: این ظرفیت جبهه فرهنگی را باید پاس داشت و امیدوار بود که هر استان و منطقه با خلاقیتی متفاوت با نشان دادن مفاخرش در تحقق سند تحول سهیم باشد.

تآکید بر مرکزگریزی حتی در سطح استان‌ها
رئیس رسانه ملی با تأکید بر مرکزگریزی در رسانه ملی گفت: رسانه ملی متعلق به ایران یکپارچه است. همان‌طور که ما خودمان را صداوسیمای کل ایران می‌بینیم و سهم استان‌ها در آنتن را مهم می‌دانیم، در نامگذاری هم بدون تأکید بر کلمه «مرکز»، باید از عنوان صداوسیمای استان استفاده کنیم تا علاوه بر مرکز استان، سهم شهر‌ها و روستا‌های استان‌ها را هم روی آنتن پررنگ ببینیم.

رسانه ملی واسط میان مردم و نظام
وی با اشاره به برخی چالش‌ها و ویژگی‌های کار در صداوسیمای مراکز استانی، با بیان اینکه هر دستگاه و نهادی دوست دارد سهمی از آنتن صداوسیما داشته باشد، عنوان کرد: باید نشان دهیم که این سازمان دستگاهی‌است بین مردم و حاکمیت، سازمانی است برای پیوند میان مردم و نظام و مسئولیت ملی و فرهنگی ما زبان گویای مردم بودن و نیز بیان رسای خدمات نظام به مردم است.
رئیس رسانه ملی ادامه داد: در پرداختن به مردم نباید کوتاهی کنیم؛ کمااینکه در بیان دستاورد‌های نظام جمهوری اسلامی نیز نباید دچار لکنت زبان شویم.