با رعایت ایمنی از روزهای برفی لذت ببریم سخنگو و رئیس اداره ارتباطات آتش‌نشانی شهرداری اصفهان در خصوص نکات ایمنی صعود به کوه‌ها و اتفاعات برف‌خیز در زمستان و موارد مرتبط با ایمنی و سلامت شهروندان در این فصل سخن گفت . به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سرآتشیار فرهاد کاوه‌آهنگران اظهار کرد: در […]

با رعایت ایمنی از روزهای برفی لذت ببریم

سخنگو و رئیس اداره ارتباطات آتش‌نشانی شهرداری اصفهان در خصوص نکات ایمنی صعود به کوه‌ها و اتفاعات برف‌خیز در زمستان و موارد مرتبط با ایمنی و سلامت شهروندان در این فصل سخن گفت .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سرآتشیار فرهاد کاوه‌آهنگران اظهار کرد: در ارتفاعات به دلیل برودت هوا و پوشیده شدن سطح آن از برف ساعت حضور در کوه و انتخاب مسیر از اهمیت بالایی برخوردار است، همچنین از تردد در مسیرهای صعب‌العبور باید خودداری شود که در این مورد نیز محبوس شدن دو تن در کوه صفه گزارش شده است.

وی افزود: افراد باید در هنگام سفر به مناطق کوهستانی و برفی، لباس، آذوقه کافی، چراغ قوه به همراه داشته باشند و از داشتن تلفن همراه و از پر بودن شارژ آن اطمینان حاصل کنند به همین دلیل لازم است پاور بانک و وسایل گرمایشی و همچنین لباس گرم یا پتوی کوچک نیز در سفر همراه افراد باشد.

سخنگو و رئیس اداره ارتباطات آتش‌نشانی شهرداری اصفهان ادامه داد: در این فصل گاهی افراد برای برف بازی راهی ارتفاعات می‌شوند و برای سرخوردن از ارتفاع به سمت پایین از تیوب استفاده می‌کنند؛ همین مورد می‌تواند جان افراد را به خطر اندازد، در حالی که موارد قطع نخاع نیز در این زمینه گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دلیل برودت زیاد هوا، افراد از شعله بالای بخاری استفاده می‌کنند که علاوه بر تولید منواکسید زیادتر، اکسیژن بیشتری را نیز مصرف می‌کند، همچنین نباید از بخاری‌های بدون دودکش در اتاق‌های بسته استفاده شود به‌علاوه اینکه نباید تمام درزهای در و پنجره‌ها در ساختمان مسدود شود و لازم است محلی برای عبور و مرور هوا وجود داشته باشد.

کاوه‌آهنگران افزود: شعله بخاری باید آبی رنگ و لوله آن در هنگام لمس داغ باشد، همچنین از خارج کردن لوله بخاری از پنجره‌ها خودداری شود، برای نصب بخاری باید از شلنگ به طول حداکثر یک متر و مخصوص گاز استفاده و به طور حتم برای اتصال شلنگ به لوله گاز از بست محافظ گاز استفاده شود.

وی گفت: یخ‌زدگی معابر هم موردی است که باید مورد توجه قرار گیرد چراکه ممکن است کودکان تمایل به بازی روی یخ‌های سطح معابر داشته باشند یا رانندگان خودروها و موتورسیکلت‌ها به دلیل نداشتن آگاهی از یخ‌زدگی سطح خیابان، با سرعت بالا عبور کنند و موجب سرخوردگی آن‌ها می‌شود.