به بهانه جشن‌های نوروزی فرهنگ اصیل کُردی را منحرف نکنید دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان از انجام برخی رفتارهای ناهنجار در برگزاری جشن های نوروزی استان کردستان انتقاد کرد. به گزارش خبرگزاری آریا از کردستان؛ علی اصغر حسینی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان […]

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان از انجام برخی رفتارهای ناهنجار در برگزاری جشن های نوروزی استان کردستان انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری آریا از کردستان؛ علی اصغر حسینی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان در یادداشت کوتاهی تأکید کرده است:کردستان سرزمین اصالت و فرهنگ که بخشی از آن مربوط به غنای موسیقی فاخر این استان بوده که بی شک سهم بزرگی در موسیقی اصیل کشور را دارد و نیز جشن استقبال از نوروز در فرهنگ دیرینه مردم دیار کردستان جایگاهی مهم داشته و خواهد داشت.
جشن و شادی دمیدن حس امید و نشاط در بین مردم است اما نباید در اجرای این مراسمات نوروزی غفلت ورزید که عده ای نه چندان آشنا به اصالت فرهنگ کردستان بخواهند زمینه ولنگاری فرهنگی ایجاد کنند و با کشف حجاب،لباس آراسته، موقر، زیبا و محجبه کُردی را در معرض انحراف قرار دهند و با کشف حجاب و یا پوشیدن لباس های برخی گروهک های تجزیه طلب واگرایی قومی را تبلیغ نمایند.
مسئولین نیز نباید نسبت به گردانندگان پشت پرده این مراسمات بی توجه بوده و باید مانع از شکل گیری بدعت های ناروا در مسیر اعتلای فرهنگ اصیل کُردی گردند. متأسفانه مشاهده شده برخی از مدیران ذی ربط با نفی مسئولیت از خود با هجمه های فرهنگی از پیش طراحی شده مماشات می کنند.