مرگ در ازای گنج! /جوینده اشیاء تاریخی در سنندج در کام مرگ فرو رفت فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: حفاری انجام شده به قصد به‌دست آوردن اشیاء تاریخی در داخل یکی از اتاق‌های منزل مسکونی در سنندج به عمق ١۵ متر صورت گرفته بود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران […]

مرگ در ازای گنج! /جوینده اشیاء تاریخی در سنندج در کام مرگ فرو رفت

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: حفاری انجام شده به قصد به‌دست آوردن اشیاء تاریخی در داخل یکی از اتاق‌های منزل مسکونی در سنندج به عمق ١۵ متر صورت گرفته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ محمدرضا زارعی فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار داشت: پس از اعلام گزارش مردمی به اداره میراث‌فرهنگی شهرستان سنندج، مبنی بر سقوط و محبوس شدن یک‌نفر در چاله حفاری شده غیرمجاز در منزل مسکونی یکی از محله‌های قدیمی این شهرستان، بررسی‌ها و تحقیقات در دستورکار یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی قرار گرفت.

وی گفت: پس از ورود یک تیم عملیاتی آتش‌نشانی، اورژانس ١١۵، کلانتری ١۵ سنندج و یک تیم از اداره آگاهی، فرد محبوس شده با تلاش فراوان از چاله بیرون کشیده شد اما متاسفانه در مسیر بیمارستان فوت کرد.

وی با بیان اینکه در این رابطه سه نفر حفار غیرمجاز دیگر نیز با هویت بومی و غیربومی شناسایی و دستگیر شدند، افزود: حفاری انجام شده به قصد به‌دست آوردن اشیاء تاریخی در داخل یکی از اتاق‌های منزل مسکونی به عمق ١۵ متر صورت گرفته بود.

 زارعی عنوان کرد: پرونده مربوط به افراد دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شد.

کویستان عبدالحکیمی