بازدید مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه از منطقه محروم و حاشیه‌نشین نایسر سنندج مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه پس از حضور میدانی در ناحیه حاشیه نشین نایسر سنندج و رصد مشکلات این ناحیه، در مسجد حاجی فیضه این منطقه ضمن گفتگو با ماموستا کوهی امام جماعت این مسجد از […]

بازدید مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه از منطقه محروم و حاشیه‌نشین نایسر سنندج

مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه پس از حضور میدانی در ناحیه حاشیه نشین نایسر سنندج و رصد مشکلات این ناحیه، در مسجد حاجی فیضه این منطقه ضمن گفتگو با ماموستا کوهی امام جماعت این مسجد از نزدیک با اهالی این محله به گفتگو نشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ این بازدید با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، آقای دکتر اعظمی ، شهردار سنندج، رئیس ستاد بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی، شهردار نایسر، انجام شد.

دکتر حسین پورمند، مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، با شنیدن مشکلات و معضلات این ناحیه از زبان مردم، به معاون دادگستری استان دستورتشکیل کارگروه بررسی مشکلات این منطقه صادر نمودند.

وی استفاده از ظرفیت هیات امنای و امامان جماعت مساجد و دفاتر تسهیلگری و سازمان‌‍های مردم نهاد در کنار این کارگروه، رسیدگی به ترک فعل‌ها و کوتاهی دستگاه‌های اجرایی از سوی دستگاه قضایی و همچنین رصد، شناسایی و ساماندهی نقاط آلوده توسط دستگاه‌های امنیتی و نظارتی را مورد تاکید قرار داد.

در این بازدید شهردار سنندج و رئیس ستاد بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان ضمن آسیب شناسی علل توسعه و گسترش مناطق حاشیه نشین در استان ازجمله کاهش منابع آبی در روستاها، عدم حمایت از تولیدات روستایی، سدسازی‌های بدون ضابطه و … با اشاره به مکفی نبودن اقدامات صورت گرفته به ارائه گزارشی از اقدامات عمرانی انجام شده در سطح ناحیه حاشیه نشین نایسر پرداختند.

نبود زیرساخت های مناسب، گسترش معضل خرید و فروش مواد مخدر، ایجاد خانه های فساد، دامن زدن به مسائل و مشکلات شهری همچون افزایش نرخ بیکاری، دست فروشی، تکدی گری و مشاغل کاذب و معضل ترافیک ازجمله مسائل و دغدغه های مردم نایسر می باشد که در این دیدار از زبان مردم مطرح شد.
نماینده دفتر تسهیلگری نایسر مشکلات عدیده ازجمله افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز و جذب روستاییان مهاجر وبیکار از جمله مشکلات این منطقه می باشد، همچنین مسول پایگاه مقاومت بسیج نایسر نیز بخشی از مشکلات و معضلات این منطقه بیان نمودند.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان