وزیر فرهنگ در آیین تجلیل از موثرین عرصه جمعیت گفت: ستاد ملی جمعیت با اتکا به قانون «جوانی جمعیت» و با پیگیری رئیس جمهور محترم شکل گرفته و قرار است فردا چهارشنبه نخستین جلسه ستاد به ریاست رئیس جمهور برگزار شود. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ،به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی […]

وزیر فرهنگ در آیین تجلیل از موثرین عرصه جمعیت گفت: ستاد ملی جمعیت با اتکا به قانون «جوانی جمعیت» و با پیگیری رئیس جمهور محترم شکل گرفته و قرار است فردا چهارشنبه نخستین جلسه ستاد به ریاست رئیس جمهور برگزار شود.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ،به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،

آیین تجلیل از فعالان و موثرین عرصه جمعیت با عنوان همایش «ایران جوان» با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ، سیدحمیدسجادی وزیر ورزش و جوانان و حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ظهر امروز، سه شنبه ۲۸ اردیبهشت‌ در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد.
محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ در این آیین گفت: خوشبختانه امروزه عزم همگانی در تمامی بخش های حاکمیتی کشور پدید آمده تا برنامه جامع و منسجمی برای برون رفت از وضعیت فعلی حوزه جمعیت و دغدغه های مهم آن پیش روی ما قرار دارد همچنین باید از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی برای اهتمام بر پیشبرد قانون «جمعیت جوانی» قدردانی کرد که این مطالبه مهم رهبری عزیز، حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی را در مدار قانونمند شدن این برنامه مدون حوزه جمعیت با جدیت پیگیری کردند.
وی در ادامه گفت: ستاد ملی جمعیت با اتکا به قانون «جوانی جمعیت» با پیگیری رئیس جمهور محترم شکل گرفته و قرار است فردا چهارشنبه نخستین جلسه ستاد به ریاست رئیس جمهور برگزار شود و امیدواریم با برپایی چنین جلساتی در کنار فعال شدن ظرفیت بخش های موثر حوزه های اجتماعی و فرهنگی کشور بتوان به وظایف قانونی پیش‌بینی شده حوزه جمعیت جامه عمل بپوشانیم.
وزیر فرهنگ در ادامه تاکید کرد: برای اعتلای حوزه جمعیت پیش از تصویب و اجرای قوانین که قطعا امر ضروری است، همچنین تغییر فرهنگ و بینش حاکم بر مساله جمعیت اهمیت دارد و این موضوع حتماً باید به یک مساله ارزشمند در جامعه تبدیل شود و «فرزندآوری» به یک مقوله با ویژگی والای ارزشمند بدل شود.
اسماعیلی با اشاره به آمار و ارقام نگران کننده حوزه جمعیت گفت: در کنار تحلیل و بررسی این ارقام و آمار باید به مباحثی چون تعداد فرزند، زمان ازدواج، سن ازدواج و بحث سن بارداری توجه ویژه کنیم تا درباره آمار مرتبط با جمعیت تغییر مثبتی را شاهد باشیم.
اسماعیلی در پایان گفت: وزارت فرهنگ در دولت مردمی همسو با رسانه ملی و سایر بخش های مهم فرهنگی باید در راستای تحقق قانون «جوانی جمعیت» قدم های بزرگی بردارد تا بتوانیم با تولید محصولات فاخر و ارزشمند فرهنگی و هنری، دغدغه‌های مساله «جمعیت» را به یک باور عمومی تبدیل کنیم.

امروزه گفتمان جمعیت مورد توجه قرار گرفته است

در ادامه، بانکی‌‌پور نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: با قانون جمعیت بچه‌های فعال عرصه جمعیت که دیده نمی‌شدند، دیده شدند. امروز گفتمان جمعیت مورد توجه قرار گرفته و میدان جدیدی ایجاد شده و لازم است فعالان حوزه جمعیت با این ظرفیت‌ها به‌میدان بیایند.
وی هدف قانون جمعیت را رفع موانع فرزندآوری دانست و گفت: ما در قانون جمعیت مانع‌زدایی می‌کنیم و تاکیدی بر فرزندآوری نداریم بلکه موانعی که ۳۰ سال مقابل فرزندآوری بود را رفع کردیم و لازم است همه‌ اجزای قانون جوانی جمعیت اجرا شود.
گفتنی است، در بخش پایانی این آیین از عفت سلطانی مادر دو شهید و یک جانباز دفاع مقدس و فعالان حوزه‌های پزشکی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی حوزه جمعیت تجلیل شد.