وزیرخارجه آمریکا که در روزهای گذشته بعد از فلسطین اشغالی به چند کشور منطقه سفر و با مقامات آن‌ها درباره تحولات اخیر دیدار و گفت‌وگو کرد، امروز دوشنبه بار دیگر به اراضی اشغالی بازگشت. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، خبرگزاری رویترز امروز دوشنبه به نقل از یک شاهد عینی از نشستن پرواز وزیر […]

وزیرخارجه آمریکا که در روزهای گذشته بعد از فلسطین اشغالی به چند کشور منطقه سفر و با مقامات آن‌ها درباره تحولات اخیر دیدار و گفت‌وگو کرد، امروز دوشنبه بار دیگر به اراضی اشغالی بازگشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، خبرگزاری رویترز امروز دوشنبه به نقل از یک شاهد عینی از نشستن پرواز وزیر خارجه آمریکا در تل‌آویو خبر داد. طبق این گزارش، او قرار است با مقام‌های صهیونیست درباره تحولات اخیر در فلسطین اشغالی و غزه گفت‌وگوهای بیشتری داشته باشد. 

شبکه سی‌ان‌ان گزارش داده انتظار می‌رود او با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «کابینه مدیریت جنگ اسرائیل» دیدار کند.

«آنتونی بلینکن» شامگاه یکشنبه بدون هیچ اشاره‌ای به جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، مدعی شد به سختی می‌توان اقدامات حماس علیه اسرائیل را توصیف کرد. وی با این ادعا که رژیم صهیونیستی حق دارد از خود دفاع کند، به شبکه خبری العربیه گفت: «مذاکرات مفیدی در منطقه داشتیم تا مانع از گسترش درگیری در غزه شویم. غیرنظامیان هم نباید به خاطر اقدامات حماس، دچار مشکل شوند».

سکوت بلینکن درباره جنایات رژیم صهیونیستی در حالی است که وزارت بهداشت فلسطین از افزایش تعداد شهدای حملات اشغالگران به غزه به ۲۷۵۰ نفر خبر داده است. کمیسرکل «آنروا» هم با هشدار درباره وضعیت بغرنج فلسطینیان در نتیجه اقدام رژیم صهیونیستی در قطع آب، برق و سوخت نوار غزه اعلام کرد زندگی در غزه در حال به پایان رسیدن است.

«متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا یکشنبه خبر داد وزیر خارجه این کشور برای رایزنی بیشتر با مقامات رژیم صهیونیستی در بحبوحه تنش‌ها میان تل‌آویو و مقاومت فلسطین دوشنبه به اراضی اشغالی بازمی‌گردد. 

بلینکن در پایان سفر به فلسطین اشغالی در روز پنجشنبه، به اردن و سپس قطر سفر کرد و یکشنبه در عربستان سعودی با ولی‌عهد این کشور درباره تنش‌های نظامی جاری گفت‌و‌گو کرد.

او در نشست خبری مشترک پنجشنبه با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ضمن حمایت از این رژیم و محکوم کردن عملیات حماس علیه اشغالگران، گفت: «به عنوان یک یهودی این‌جا هستم». بلینکن قبل از سوار شدن به هواپیما برای عزیمت به سوی فلسطین اشغالی گفته بود: «با یک پیام بسیار ساده و روشن می‌روم….این‌که ایالات متحده پشتیبان اسرائیل است».