تلاش یک روحانی برای تحقق محله اسلامی با همراهی مردم حجت‌الاسلام علی هاشمی به‌خاطر اقدامات و فعالیت‌هایی که در جهت خدمت به محرومان انجام می‌دهد برنده رتبه اول جشنواره «مهرواره اوج» شده و در قالب محله اسلامی خدمات شایانی به مردم انجام داده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ؛ حجت‌الاسلام علی هاشمی معروف […]

حجت‌الاسلام علی هاشمی به‌خاطر اقدامات و فعالیت‌هایی که در جهت خدمت به محرومان انجام می‌دهد برنده رتبه اول جشنواره «مهرواره اوج» شده و در قالب محله اسلامی خدمات شایانی به مردم انجام داده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ؛ حجت‌الاسلام علی هاشمی معروف به «حاج‌آقا کریستین» به‌خاطر توانایی که در بازی فوتبال دارد و «امید محرومان» به‌خاطر اقدامات و فعالیت‌هایی است که در جهت خدمت به محرومان انجام می‌دهد و برنده رتبه اول جشنواره «مهرواره اوج» طلبه و روحانی جوان اما باانگیزه، متولد ۱۳۶۴ و اهل چمگردان شهرستان لنجان اصفهان است که در سال ۸۸ در حوزه علمیه اصفهان، معمم می‌شود و رسماً کار تبلیغی خود را در سال ۹۲ آغاز می‌کند و طی این سال‌ها در قالب محله اسلامی خدمات شایانی به مردم انجام داده است.

حجت‌الاسلام علی هاشمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، با بیان اینکه از مسجد محل شروع کردم، در ابتدا که قصد داشتم برای تبلیغ به این مسجد اعزام شوم، همه می‌گفتند هیچ‌کس جرئت ندارد طرف آن مسجد برود، می‌گفتند اگر بروید کارت تمام است، پول نمی‌دهند و اوضاع خوب نیست، حتی  منطقه تو را بیرون می‌کنند، اما با اتکا به خداوند، به‌هرحال شروع کردم.

وی افزود: من کشاورززاده هستم، لذا در اولین اقدامم به سراغ کشاورزان منطقه رفتم و هر روز برای کمک در امر کشت و کار کنار اراضی زراعی حاضر می‌شدم، یک‌به‌یک با کشاورزان حرف و جریب به جریب به کشاورزان سر می‌زدم.

وی ادامه داد: با توانایی که در فوتبال دارم و قیچی برگردان‌هایی که می‌زنم، توانستم با نوجوانان و جوانان نیز ارتباط برقرار کنم و روزبه‌روز بر صمیمیت من با مردم بیشتر می‌شد به همین جهت سعی کردم این صمیمیت را در جهت خدمت به خود مردم استفاده کنم.

حجت‌الاسلام هاشمی بیان کرد: این رفت‌وآمدها و در میان مردم بودن و به مردم کمک‌کردنم، منجر به این شد که امام‌جماعت مسجد اعظم سده لنجان ماندم و امروز خوشبختانه هزاران نفر از اهالی محله به این مسجد مراجعه کرده و در کارهای متعدد با من همراهی می‌کنند، جوانان و نوجوانان دست در دست من قرار داده و من را رفیق خود در مشکلات می‌دانند، من برای آنها فقط یک امام‌جماعت نیستم، برادر، رفیق، شریک و حتی مشاور خوبی برای شنیدن دردها و حل مشکلاتشان هستم.

وی در ادامه از پاسخگویی سه وعده بعد از نمازها در مسجد اعظم سده لنجان و برگزاری کلاس‌های مختلف پایگاه‌ها و کانون‌های مسجد اعظم سده در کانون و پایگاه خبری داد و گفت: علاوه بر این برنامه‌ها خدا را شکر ده‌ها برنامه جزئی و کلان دیگر در مسجد برگزار می‌کنیم که منجر به کسب رتبه برتر ما شده است.

وی از دیگر رتبه‌های برتر کسب شده طی این مدت یادکرد و گفت: در جشنواره مهرواره محله هم دل، مهرواره اوج و مهرواره هوای نو موفق به کسب رتبه برتر شدیم و به‌عنوان مسجد برتر استانی و کشوری انتخاب و به جلسه رئیس‌جمهور برای تقدیر
دعوت شدیم.
حجت‌الاسلام هاشمی در ادامه از کمک به ساخت خانه اشتغال در سه‌طبقه خبر داد و گفت: در همین راستا پنجاه اشتغال خانگی ایجاد و از زنان سرپرست خانواده و کارگران با بیمه‌کردن آنها توسط خیرین حمایت کردیم و همچنین برای حل مشکلات مردم به ادارات نامه زده و با تماس تلفنی سعی در حل مشکلات آنان کردیم.

روحانی مردمی با بیان اینکه رویه ما بر این است، هر وقت فردی مشکلی داشته باشد در کنارش هستیم به‌عنوان‌مثال با کمک خیریان که به حقیر اعتماد دارند، در بحث ترک اعتیاد، تا کنون ۳۵۰ کارتن‌خواب‌های معتاد را برای ترک به کمپ برده‌ایم و هزینه ترک را پرداخت کرده و علاوه‌برآن برای آنها خانه و اشتغال فراهم می‌کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: نزدیک دو هزار خانواده تحت پوشش داریم و تاکنون سبب ازدواج ۱۰۰ نفر شده و از طلاق ۱۰۰ نفر جلوگیری کردیم و پنج اعدامی محکوم به قصاص را نجات دادیم.

طلبه جهادگر با بیان اینکه روزانه حداقل برای ده نفر هزینه‌های درمان بیماران با هزینه‌های بالا را پرداخت می‌کنیم افزود: تاکنون ۲۵ خانه به‌صورت جهادی ساخته یا تعمیر کرده‌ایم و هزار وسیله برقی مورد احتیاج به نیازمندان اهدا کردیم.

وی اضافه کرد: با دوستان جهادی وام مؤمنانه ایجاد کرده و در دو قرض‌الحسنه با دوستان جهادی وام‌های متعددی به نیازمندان داده شد و تقریباً هفته‌ای یک جهیزیه به نوعروسان نیازمند اهدا می‌کنیم.

وی در پایان تأکید کرد: همه این کارها به فضل الهی و مردمی و با کمک خیرین بوده است.

خبرنگار: الهام خانی